Forfatter Emne: Køleblæser "strømsvigt", relæ  (Læst 2576 gange)

rudis

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Køleblæser "strømsvigt", relæ
« Dato: 10. Maj 2013, 21:47 »
Kære alle,

Jeg har en Peugeot 307 SE 2,0 (2001). Jeg har ikke haft den i lang tid, og for en uge siden, hvor det er blevet varmere, fandt jeg ud af at køleblæseren ikke virker. Jeg har skilt det ad, og har konstateret at blæseren virker. Men det sjove er, at jeg har testet med spændingsmåleren - og der er strøm i det sidste "stik" (der hvor man tilslutter blæseren), men lige så snart man tilslutter blæseren, forsvinder det.
Er der nogen, der kan sige, hvad der kan være galt? Umiddelbart tror jeg at relæ virker.

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Køleblæser "strømsvigt", relæ
« Svar #1 Dato: 13. Maj 2013, 17:34 »
Sidder der ikke nogen spiralmodstande i nærheden af relæet   , normalt er de med 3 ben  og sort og grå  

rudis

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Køleblæser "strømsvigt", relæ
« Svar #2 Dato: 13. Maj 2013, 21:44 »
Sjovt du skriver det. Jeg har faktisk lige ordnet det - og jo det var varmemodstand. Den var intakt, men virkede ustabilt, så nu er den udskiftet og alt virker som det skal. Men tak for indlæg!

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Køleblæser "strømsvigt", relæ
« Svar #3 Dato: 14. Maj 2013, 18:16 »
Citér
rudis skrev:
Sjovt du skriver det. Jeg har faktisk lige ordnet det - og jo det var varmemodstand. Den var intakt, men virkede ustabilt, så nu er den udskiftet og alt virker som det skal. Men tak for indlæg!


Intakt ?  ja måske når du ser på den  for den store metalspiral går aldrig i stykker det er den lille thermosikring  så hvis du måler med et ohmmeter er det næsten sikkert der ikke er gennemgang i de 2 ben der går på stikket