Forfatter Emne: 406 TS6 fejl på fejl på osv antipol.  (Læst 3410 gange)

sloth2

  • Gæst
406 TS6 fejl på fejl på osv antipol.
« Dato: 12. Maj 2013, 11:31 »
Hej nogen som har guldkorn til at give ud,så jeg kan komme videre med min TS6, den har i den tid jeg har haft den bøvlet med "anti pol" konstant og en gang imellem mest i fugtigt vejr og vinter "ESP/ABS Failure" den har fået skiftet alle lambda 2 gange,den har fået skiftet tændrør/spoler for under 1 år siden (nr 5 skiftet igen for 3 uger siden)

i sidste weekend tilttede den under kraftig regnvejr med antipollution og derefter catalysator converter fault,den gik utrolig ujævn, men næste morgen startede den som om intet var hændt,jeg læste den ud med følgende P0430 ,og transponder kode ikke korrekt modtaget .
nusltillede den,og alt var ok .men så igår på motorvejen ned af en bakke hvor den kørte med fart pilot,vejret var tørt startede den forfra med anti pol,derefter catalyst conv. fault.  og fejlen er der stadig idag.
ved udlæsning skriver den P0430 samt P0304 .
jeg er mere en træt af dette cirkus, spørg man en siges skift cat,men en fra mit lokale peugeot siger vi skifter dem aldrig.??

noget siger mig at det er en elektronisk fejl idet at det altid er værst i fugtigt vejr.

hvad vil i gøre her ???:(:(:(

sloth2

  • Gæst
RE: 406 TS6 fejl på fejl på osv antipol.
« Svar #1 Dato: 12. Maj 2013, 11:36 »
glemte lige oplyse, flowmåleren (L pr 100km) virker pludselig heller ikke viser bare --.- i displayet under kørsel

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 TS6 fejl på fejl på osv antipol.
« Svar #2 Dato: 12. Maj 2013, 19:01 »
Citér
sloth2 skrev:
Hej nogen som har guldkorn til at give ud,så jeg kan komme videre med min TS6, den har i den tid jeg har haft den bøvlet med "anti pol" konstant og en gang imellem mest i fugtigt vejr og vinter "ESP/ABS Failure" den har fået skiftet alle lambda 2 gange,den har fået skiftet tændrør/spoler for under 1 år siden (nr 5 skiftet igen for 3 uger siden)

i sidste weekend tilttede den under kraftig regnvejr med antipollution og derefter catalysator converter fault,den gik utrolig ujævn, men næste morgen startede den som om intet var hændt,jeg læste den ud med følgende P0430 ,og transponder kode ikke korrekt modtaget .
nusltillede den,og alt var ok .men så igår på motorvejen ned af en bakke hvor den kørte med fart pilot,vejret var tørt startede den forfra med anti pol,derefter catalyst conv. fault.  og fejlen er der stadig idag.
ved udlæsning skriver den P0430 samt P0304 .
jeg er mere en træt af dette cirkus, spørg man en siges skift cat,men en fra mit lokale peugeot siger vi skifter dem aldrig.??

noget siger mig at det er en elektronisk fejl idet at det altid er værst i fugtigt vejr.

hvad vil i gøre her ???:(:(:(


Det kan godt være effekten i katten er væk   , prøv og få lavet en 4 gas måling på den  , det kan også være falsk luft i udstødningen  men det kan ses på målingen

sloth2

  • Gæst
RE: 406 TS6 fejl på fejl på osv antipol.
« Svar #3 Dato: 13. Maj 2013, 22:32 »
KHJ tak for svar, nu er det sikkert at nogen vil mene at dette er et dumt spørgsmål.
Men hvad er en 4 gas måling og hvem kan foretage en sådan i nærheden af århus/skanderborg/horsens.

sidste nyt i følgeton, jeg læste koderne ud P0304 og nu P0354 ,jeg  byttede så spole 4 og 1 om idet at jeg så kunne skifte den inden for 5 min,når jeg fik fat i en.
MEN jeg var jo nysgerrig startede den nu var der intet ???????
så fra permanent tændnings fejl og fejl på spole 4, ja så var der nu intet .

meget mærkelig bil :o

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 TS6 fejl på fejl på osv antipol.
« Svar #4 Dato: 14. Maj 2013, 18:19 »
En 4 gasmåler måler 4 ting  hvorimod en kuliltemåler kun målte det   , det med spolerne er det de nye hvide  og normalt skifter man alle 6 samtidig

sloth2

  • Gæst
RE: 406 TS6 fejl på fejl på osv antipol.
« Svar #5 Dato: 16. Maj 2013, 06:13 »
Hej KHJ ,ja det er de nye hvide originale med lukket top,alle skiftet og med det tændrør som skulle passe til ifølge Peugeot.

Bilen er lige blevet synet for en uge siden ville de ikke se det der (4Gas) der lyste lampen godt nok ikke (havde nulstillet den dagen før ellers vil de ikke syne den vidste jeg)