Forfatter Emne: Mangle lys i radio og blinklys driller  (Læst 2040 gange)

pegot406

  • Gæst
Mangle lys i radio og blinklys driller
« Dato: 30. Juli 2013, 14:41 »
Håber I kan hjælpe.
Jeg har en 406 stc fra 1999 og lyset i det øverste informationsdisplay er næste væk. Dvs det ser ud som om at man har justeret ned for lysstyrken. Man kan godt ane hvad der står i displayet men kun lige. Kan man skrue op for styrken.
Dernæst så driller radioen ved ikke altid af skrue op eller ned og det samme med armen hvor man styrer radioen. Kn dette reddes med elektronik rens ? eller snakker vi om ny eller brugt radio.
Sidst men ikke er mit blinklys begyndt at drille. Det blinker til venstre unden man rører ved blinklys armen. Er der noget jeg skal være på passelig med hvis jeg evt. køber en brugt her hjemme eller på ebay ?
Håber på nogle gode svar som altid.
Forsat god sommer til alle.:)

Vilbrand01

  • Gæst
RE: Mangle lys i radio og blinklys driller
« Svar #1 Dato: 12. September 2013, 21:08 »
På min 306´er kan jeg indstille lyset i instrumentbordet ved at holde triptælleren inde... Jeg mener at der er tre indtillinger af lysstyrken du kan vælge imellem...

KHJ

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.929
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Mangle lys i radio og blinklys driller
« Svar #2 Dato: 13. September 2013, 23:06 »
Citér
pegot406 skrev:
Håber I kan hjælpe.
Jeg har en 406 stc fra 1999 og lyset i det øverste informationsdisplay er næste væk. Dvs det ser ud som om at man har justeret ned for lysstyrken. Man kan godt ane hvad der står i displayet men kun lige. Kan man skrue op for styrken.
Dernæst så driller radioen ved ikke altid af skrue op eller ned og det samme med armen hvor man styrer radioen. Kn dette reddes med elektronik rens ? eller snakker vi om ny eller brugt radio.
Sidst men ikke er mit blinklys begyndt at drille. Det blinker til venstre unden man rører ved blinklys armen. Er der noget jeg skal være på passelig med hvis jeg evt. køber en brugt her hjemme eller på ebay ?
Håber på nogle gode svar som altid.
Forsat god sommer til alle.:)


Der sidder 3 stk  1,2w pærer inde bag i displayet som skal skiftes   , blinklys er det kontakten der er slidt  , du kan evt skille den af og se om du kan reparere den på kontaktpunkterne