Forfatter Emne: problemer med vand-temperatur måleren  (Læst 1627 gange)

Allan3

  • Gæst
problemer med vand-temperatur måleren
« Dato: 15. September 2013, 20:59 »
Hej Alle

Jeg var ude og køre i går, og lige pludselig stiger tempertur måleren til op i det røde felt, jog holder ind og lader den køle lidt af inden jeg fortsætter de sidste 2 km, efter at have været inde og handle er den kølet af og der er ikke noget på vej hjem, Køre en tur igen i går aften hvor der ikke er noget.
Da jeg så skal på en lidt længere tur i dag, tjekker jeg olien og kølervæsken og alt er som det skal være, jeg køre, og efter 2-3km stiger den fra at være koldt til at være helt oppe i det røde felt igen, jeg holder ind og slukker bilen og mærker på motoren, tjekker olie og kølervæske. Den virker ikke var og alt er som det skal være, jeg fortsætter, efter et stykke tid fortsætter den ud over det røde felt, og slukker bilen og lader til den trille ind til siden, efter et stykke tid starter jeg igen, og her falder nålen så ligesom i bund på den side med det røde felt. da den holder og bliver kold og jeg skal køre igen opføre den sig som normal  men starter bare i det røde felt og køre derefter ud over skalaen når den bliver varm.

Jeg lagde også mørke til at da den startede i morges med at være på kold og rykkede sig derfra, rykkede den sig ikke i en flydende bevægelse som normalt, men i nogle små hak af gangen.

Den viser heller ingen fejl i info displayet om for høj temperatur eller noget andet

Jeg har lagt to billeder ved så i kan se hvordan den er når bilen er slukket og når den er varm.