Forfatter Emne: Partikelfilterfejl  (Læst 1964 gange)

nikolashaugsted

  • Gæst
Partikelfilterfejl
« Dato: 10. November 2013, 11:58 »
Hej,
Jeg er ejer af en Peugeot 407 1.6 Hdi (109hk) fra 2007. Jeg har fået en fejl, hvor bilen melder at partikelfilteret er tilstoppet. Jeg har fået bilen målt ud, og værdierne viste at niveauet var for højt. I går skiftede jeg partikelfilteret og lavede et service. Så må man gå ud fra at fejlen forsvinder, men nej :( . Er der nogen i dette forum der ved hvad det så kan være?

1. Vil fejlen gå væk selv efter et stykke tid, eller skal computeren nulstilles?

2. Hvis det ikke er det, kan det så være føleren/ne der er defekte? Jeg har lagt mærke til at der er 2, en i siden af partikelfilteret - ved ikke hvad den hedder, eller gør, og så er der en føler der er forbundet med 2 slanger - ved heller ikke præcist hvad den gør, men formoder at den måler en slags tryk for- og bag på partikelfilteret.

3. Eller er det noget helt tredie?

Any clues anyone? :o


Hilsen den noget frustrede Peugeot ejer :(
/ Nikolas

Mh65140

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 187
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Partikelfilterfejl
« Svar #1 Dato: 10. November 2013, 19:58 »
Jeg ville få fejlen slettet, hvis den så kommer igen, må man undersøge om det er sensoren.
_______________________
5008 2.0 hdi 2012/8
diagbox 7.xx og PP2000 i Aarhus V.

nikolashaugsted

  • Gæst
RE: Partikelfilterfejl
« Svar #2 Dato: 10. November 2013, 21:58 »
Hej Mh65140,

Tak for svar, Det vil jeg prøve.:)

Ved du hvor sensorer sidder, hvis den i så fald skal skiftes? og hvad skal jeg kigge efter?

larsK

  • Gæst
RE: Partikelfilterfejl
« Svar #3 Dato: 11. November 2013, 06:37 »
du skal have nulstillet boksen. men måske også en god ide at få kontrolleret om der er additiv på bilen..

nikolashaugsted

  • Gæst
RE: Partikelfilterfejl
« Svar #4 Dato: 11. November 2013, 07:36 »
Hej Lars K,

Tak for svar. Så vidt jeg er orienteret, er dette partikelfilter en af dem uden additiv. Hvis jeg tager fejl, hvor fyldes dette så på? Jeg har kigget efter en beholder til dette, men uden held :|