Forfatter Emne: toppakning  (Læst 1925 gange)

Henrik Diekmann

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 98
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Haderslev
toppakning
« Dato: 01. Marts 2014, 12:34 »
Hej så er den sku gal igen  Grr...
min ny gamle  pug 306 1.4 sl blander olien i vand beholderen til køleren  ..
jeg ringede til en kammerat der laver biler spurte ham om han ikke kunde skifte toppakningen  ..
jo Henrik men det bliver dyrt meget dyrt  du skal forvente at  vi skal splitte hele motoren af  for den er med  foringer  og de  kan  blive  utætte  nede  i bunden  så de pakninger skal også skiftes  ...grr..

så kan det virkelig passe at de  foring s pakninger /oringe skal skiftes    for at være sikker  på den  bliver tæt ...

bilens motor bliver  ikke varm  på nogen måder  enu da.. bilen er fra 1999. 1.4  en ejer  er nu den anden ejer af bilen som har kørt  175km ca ..

hvad tænker i ... jeg er  lidt  i vild rede om hvad jeg skal  sælge bilen  eller få skifted toppakningen  og  håbe det var det  ...


håber  i har nogle  positive svar
Hilsen Henrik Diekmann

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: toppakning
« Svar #1 Dato: 01. Marts 2014, 13:12 »
Hej
Jeg ved ikke om det er et problem med de foringer, måske en pug mekaniker kan afdække dette.
Bilen er jo ikke meget mere end skrotpris værd med defekt motor.
En anden løsning var jo en ombytter motor med laver km tal, det er helt sikkert hurtigere at skifte den, frem for den store omgang som din mekaniker nævner. Ved ikke hvad sådan motor koster, men samlet kan det jo hurtigt løbe op i 10-15.000 kr, og så må du jo tage en vurdering på om du vil ofre det.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Henrik Diekmann

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 98
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
  • By: Haderslev
RE: toppakning
« Svar #2 Dato: 01. Marts 2014, 17:48 »
ja jeg håber der er nogle mekanikker der vil give deres mening til kende..
Hilsen Henrik Diekmann