Forfatter Emne: 406 2.0 HDI Immobiliser Fejl ((FIXET))  (Læst 2159 gange)

jxy127

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 27
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
406 2.0 HDI Immobiliser Fejl ((FIXET))
« Dato: 25. Januar 2014, 13:42 »
Hej i friske folk.

Har en 2002'er med et batteri der står til udskiftning. i dag da jeg ville starte den var batteriet tomt. :(:(
Det er ikke første gang det sker. normalt smider jeg bare et par start kabler på og så er jeg kørende igen. Men idag forblev Immobiliser iconet tændt og i displayet kommer den med Engien Immobiliser Fault.

Kan man selv gør noget ved det eller er det en tur omkring pug værksted?

Har ikke nøgle kortet.

--Stig

(Edit)

Efter nogen søgen blandt bekendtskaber fandt jeg frem til en venlig sjæl med en PP2000 Tester, en del know how og de helt rigtige forbindelser. Så mandag formiddag havde jeg en 406'er der igen var villig til at acceptere nøglerne og en nøgle kode samt en lille bonus i at min fjernbetjening virker (her ikke virket de 3 år jeg har haft bilen). Efterfølgende har jeg flottet mig og hentet et nyt 74Ah batteri i Harald Nyborg til 695,- Det gamle batteri skal lige siges er dato mærket 15-5-2002 så man må sige at det har gjordt det godt i 11.5 år /365000 km. :p

Rart at høre at det også gik til held for dig Ole :)
« Senest Redigeret: 28. Januar 2014, 15:55 af jxy127 »

heinohansen

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 66
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 2.0 HDI Immobiliser Fejl
« Svar #1 Dato: 25. Januar 2014, 23:28 »
Strøm på lås bil med nøgle og lås op med nøgle wupti... Nogen gange kan det være nødvendig at stile uret også
Heino Hansen Citroën tekniker

jxy127

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 27
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 2.0 HDI Immobiliser Fejl
« Svar #2 Dato: 26. Januar 2014, 09:04 »
Tak for forslaget Heino men det virkede desværre ikke.

Ole Edslev - 407

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 395
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: 406 2.0 HDI Immobiliser Fejl
« Svar #3 Dato: 26. Januar 2014, 09:55 »
Lagt på d. 26-01-2013 19:42  
 
Jeg havde en spændende dag i går.

 Min 407 2,0 HDI 2004 skulle hjælpe os hen til begravelse kl 12.00, jeg ville hente den i carporten ca 300m væk og så have konen med som sædvanlig.
 Bilen blev låst op af fjernbetjeningen, og alt lys var i orden, men starte ville den ikke, den sagde bare klik klik.
 En af vennerne stod ved sin lækre meget velholdte Citroen, Zantia og kørte os til Kirken.
 Her kom vi med derfra med vores anden ven i hans 406 Peugeot.

 Så ville jeg prøve om bilen ville starte, den sagde bare klik, kilk.

 Jeg telefonerede til Auto- el Åbyhøj, de mente at batteriet var færdig og mente også det have gjort det rigtig godt.

 Jeg telefonerede til Auto hjælp, og spurgte om de havde et batteri, de kunne hjælpe med at starte bilen, men ikke komme med nyt batteri.

 Så venter vi det var jo til Weekend.

 Jeg har en bil kammerat, der før har hjulpet mig med små opgaver, han var straks vaks til den opgave, han startede sin bil og vi fik min ud af carporten, hans ledninger fra rød batteri til rød i min og ligesådan med den sorte, så kørte bilen igen.

 Vi kørte til THansens og købte et nyt tilsvarende batteri, 799.oo kr. jeg sagde at nu skulle vi ud og fryse, der var jo 5gr. Kulde, nej det går hurtigt sagde han, og det gjorde det,
 så nu kører vi glad igen.

 Ca. 1 time var gået, sparet var Autohjælp og værkstedet der skulle have haft bilen.
Sedan 40http://7-2,0 HDI- dec 04. 188.000