Forfatter Emne: Skift af tændingslås.  (Læst 1963 gange)

edge

  • Gæst
Skift af tændingslås.
« Dato: 29. Januar 2014, 12:02 »
Det ser ud til at min tændingslås i min partner combi 1,8 fra 98 er godt slit,
der er tit at den slår startspærren til og kun godt med kontakt spray i nøglehullet
kan jeg få den startet igen, dette er jo lidt trættene i længden så jeg tænker at købe
en brugt lås hos en hugger med nøgle, monterer den, sætte chippen fra min gamle nøgle
over i den nøgle der fulgte med den nye lås og her er det så jeg håber på at det vil virke.
Men jeg er lidt i tvivl hvad hvis chip læseren sider i låse cylinderen så vil det ikke virke,
er der en venlig sjæl der har styr på det her og om det er en ok fremgangsmåde.
MVH edge:)

superpjok

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.056
  • Karma: +4/-2
    • Vis profil
  • By: Klovborg
RE: Skift af tændingslås.
« Svar #1 Dato: 29. Januar 2014, 19:45 »
Hej!
om den slår startspærren til eller fra har ikke noget at gøre med om låsen er slidt.
Lås og nøgle er jo på god gammeldaws vis mekanisk ....
Startspærren er "rent elektronik" og det vil ikke hjælpe på den del at udskifte låsen.
Det er i øvrigt ofte at det er nøglen og ikke låsen der er problemet hvis det driller med pasform...
Flere låsesmede kan lave at pefekt nøgleblad hvis du harbilens nøgle-pin-kode..
mvh
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme

edge

  • Gæst
RE: Skift af tændingslås.
« Svar #2 Dato: 29. Januar 2014, 20:56 »
Citér
superpjok skrev:
Hej!
om den slår startspærren til eller fra har ikke noget at gøre med om låsen er slidt.
Lås og nøgle er jo på god gammeldaws vis mekanisk ....
Startspærren er "rent elektronik" og det vil ikke hjælpe på den del at udskifte låsen.
Det er i øvrigt ofte at det er nøglen og ikke låsen der er problemet hvis det driller med pasform...
Flere låsesmede kan lave at pefekt nøgleblad hvis du harbilens nøgle-pin-kode..
mvh

Joo du har en pointe sagen er at efter en del kontakt spray oile så kan den igen når olien er væk så starter vi forfra har fået fortalt at der i bunden af cylinderen sider nogle kobberplader der med tiden brænder af og dermed får dårlig kontakt med nøglen og har sværdt ved at sende chip signalet fra nøglen videre til startspæren, det skulle så være derfor at olie kontaktsprayen virker,
det skulle efter signe være et ret kent problem MÅSKE det er en gammel svend med
354000 km på bagen:)