Forfatter Emne: Peugeot 206 speedometer problem  (Læst 2016 gange)

rasmusg

  • Gæst
Peugeot 206 speedometer problem
« Dato: 23. Januar 2014, 14:51 »
Hej folkens,

Jeg har idag sat et ny renoveret speedometer i min 206 fordi jeg troede at det gamle ikke virkede. Fejlen var fra starten at fart nålen ikke skrev bilens hastighed, og derfor skiftede vi hastighedssensoren i gearkassen og prøvede at bytte om på "motorene" til nålene for at se om omdrejningstælleren så ville dø, hvilket den ikke gjorde. Pludselig holdte alt baggrundslyset op med at fungere, alle advarselslamper virkede fint, og så tænkte jeg at det var selve speedometeret det var galt med, derfor bestilte jeg et nyt.
Nu da jeg så har sat det i er alle de førnævnte fejl der stadig! Jeg har tjekket alle sikringerne til speedometeret(tror jeg), og jeg er efterhånden løbet tør for ideer, ud over at det muligt kunne være et ledningsproblem.
Det hele har virker før, og alle de dele som den typisk har fejl med er skiftet, også samtlige pære i speedometeret..

Så tænker om der er nogen kloge hoveder her inde der kunne komme med hvad fejlen er?
På forhånd tak!

Hilsen
Rasmus Gyldenvang
« Senest Redigeret: 23. Januar 2014, 15:00 af rasmusg »

Haps

  • Gæst
RE: Peugeot 206 speedometer problem
« Svar #1 Dato: 07. Marts 2014, 17:00 »
Min kæreste og jeg har lige fået samme fejl, med peedometret.
i et halvt års tid har vi kæmpet med at havariblinket er gået amok, og speedometret ikke fungerede korrekt. så i denne uge er speedometret dødt og bilen er holdt op med at "blinke til alle biler den møder".

vi har prøvet alt fra at skifte sikringer, kontakt spray, ny havari knap og rode ved blinker relæet, intet har virket og nu hvor speedometret er dødt, er vi (ligesom du er) gået helt tør for ideér.

hvis du tilfældigvis skulle have fundet en løsning på dit problem, vil det hjælpe meget at du giver lyd fra dig :)