Forfatter Emne: Defekt ac  (Læst 2495 gange)

307 airvan

  • Gæst
Defekt ac
« Dato: 09. Marts 2014, 11:16 »
Hej
Har lidt bøvl med ac'en i min 307'er...
Ovre i føre siden virker det fint men i midt + passager siden blæser det konstant varm luft,
uanset hvordan jeg stiller det??
Er blevet nød til at lukke alle luftkanaler, på nær den i min side, for at holde den temp jeg vil have.
Nogen der har en ide hvorfor???

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 978
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: Defekt ac
« Svar #1 Dato: 10. Marts 2014, 21:58 »
Jeg er ked af at sige det mester,, det lyder til du har et blandingsspjæld der er knækket, det er en kendt fejl i nogle modeller, Peugeot er bekendt med problemet og har skiftet leverandør af spjælde men de vil ikke anderkende fejlen overfor deres kunder hvorved vi selv hænger på reparationen :(

Jeg kan høre på det hele du har et bizone anlæg... i en 407 som jeg har hedder det hele instrumentbrættet ud, tage væsken af kølesystemet og herefter udskifte spjældet i varmekassen... Da det skete i min 407 sagde peugeot mellem 10-13000 kr for at få det lavet hvis varmekassen ikke havde taget skade... så jeg blev lidt sur på dem og købte spjældet inde ved dem og skiftede det selv...

Nå men lad os komme til sagen og se om det rent faktisk er det, hvis du er heldig kan det være en motor der er gået...

1. kan du justere varme/kulde i føreside??

2. kan du justere varme/kulde i passagerside?? (jeg ved godt du skriver den kun blæser varme, når jeg siger justere mener jeg om der er de mindste forskelle når du ændre temp).

3. stil temp på max eller min og vent 10 sekunder, motoren er nu drejet helt til den ene side,, så tager du den af (placeret under hanskerummet ind mod midterkonsollen) når du har pillet den af prøver du at justere temp igen, hvis motoren bevæger sig tjekkes spjæld (husk at stille temp tilbage på min eller max så den står ligesom før du tog den af)..

4. Spjæld: bag motoren du har pillet af sidder der en blå "pind" (hvis jeg husker rigtig, mener den blå er til varme og den hvide til blæser hastighed). kan du dreje den rundt og evt skubbe den ind så den forsvinder så er det med sikkerhed spjældet og der er nu kun den lange vej tilbage som jeg fortalte til start...


Der findes en billigere "ukurant" metode til at lave det som jeg gerne vil fortælle dig mere om, men tjek lige overstående først,, har du problemer så kan du bare skrive en besked ;)
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)

binx

  • Gæst
RE: Defekt ac
« Svar #2 Dato: 11. Marts 2014, 17:50 »
Defekt blandingsspjæld som Jack M siger.... Jeg fik det lavet til lige under 3000 ved at bruge autobutler.....


Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 978
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: Defekt ac
« Svar #3 Dato: 11. Marts 2014, 17:57 »
Binx - det var godt nok billigt,, ved du hvordan de udførte reparationen ? Sådan barre af nysgerrighed,, men det er rart at høre der er nogle værksteder med gode priser :)
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)