Forfatter Emne: Peugeot 206 hakker, slukker og speeder selv op.  (Læst 2456 gange)

Gm1995

  • Gæst
Peugeot 206 hakker, slukker og speeder selv op.
« Dato: 10. Februar 2014, 19:30 »
Hej
Jeg har et problem med min Peugeot 206 fra år 2000, den begynder at hakke når den bliver varm for det meste og man kan slet ikke køre i den når den gør det.
Hvis man så slukker for den og tænder igen kører omdrejningerne op og ned fra nogle af 20 stykker til 3-5 og så slukker den.
Man kan sagtens køre i den når den er kold men så snart den begynder at blive varm begynder den at hakke.
Nogle gange efter den er begyndt at hakke og man så slukker for den og tænder igen speeder den helt vildt op.
Den har være hos mekanikeren som mente det var computer/styreboksen så den blev "lavet".
Men den gør det stadig og den kan også finde på at slukke lige pludselig af sig selv når den er varm.
De har prøvet at tjekke den med en computer 4-5 gange men det ville den ikke, først 6 gang gad den og kom op med en fejlkode "52, 32 og ustabil Tomgang".

Håber der er nogen der kan hjælpe.

308GTI

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 119
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 206 hakker, slukker og speeder selv op.
« Svar #1 Dato: 11. Februar 2014, 12:18 »
Er det en benzin eller diesel ?
Hvis benzin kan det tyde på en defekt stepmotor.

Frio

  • Gæst
RE: Tomgangregulator? 307 (3A/C 2.0)
« Svar #2 Dato: 20. Marts 2014, 14:43 »
Hej
Jeg har problemer med overstående model, som i perioder går u jævnt i motoren - hvor den selv øger omdrejningerne uden jeg påvirker gaspedalen.
I tomgang går den ligeså, derfor har jeg tænkt mig at skifte tomgagsregulatoren, som er købt ved THansen
Er der nogen som ved hvor en sådan sidder på motoren, jeg syntes jeg har ledt overalt uden held.
Jeg vil være meget taknemmelig, hvis nogen kan hjælpe.

På forhånd tak
Frio