Forfatter Emne: turbo virker kun indimellem  (Læst 1596 gange)

bjarneboll

  • Gæst
turbo virker kun indimellem
« Dato: 19. Juli 2014, 14:04 »
hej gutter

min bil er begyndt at hvæse af mig sommetider ;)   og den mister trækkraft, når den så trækker igen, kan turboen tydeligt høres, og det hvæser meget i motorrum, nærmest som om at turboen lader for meget. der er ikke faldet en trykslange af nogensteder, og kan tydelig se slangen fra intercooler til indsugningsmanifold bliver tykkere når jeg gasser op....

der var kun når jeg gav meget eller fuld gas i starten, men nu er problemet hele tiden, og når jeg køre med del gas - køre turbo op og ned i tryk hele tiden....

og selfølgelig skal jeg på campingferie på mandag, men kan da blive nødt til at aflyse, hvis det ikke bare er en nem ting der er galt med bilen... mener at alle små vacum slanger er ok, ihvertilfælde dem jeg kan komme til i mototrummet
håber der er en der har et godt bud til problemet
mvh bjarne

flemmingjensens

  • Gæst
RE: turbo virker kun indimellem
« Svar #1 Dato: 20. Juli 2014, 01:55 »
Tjae.... håber du når at finde fejlen inden ferien.
Men ellers se lidt her, for døjer lidt med samme problem.
http://www.peugeotclub.dk/forum/viewthread.php?forum_id=6&thread_id=9557
« Senest Redigeret: 20. Juli 2014, 01:55 af flemmingjensens »

bjarneboll

  • Gæst
RE: turbo virker kun indimellem
« Svar #2 Dato: 24. Juli 2014, 15:57 »
ja havde studeret hans indlæg, men blev ikke meget klogere. men fik ikke løst problemet, har taget vacum slangen til spjældet inden indsugningen (imellem intercooler og indsugning)  nu køre den mere jævnt ved del gas og moderat gas, men når den skal trække - køre turboen kun engang imellem, og den oser ekstremt. kan det være wastgate eller egr problem ?