Forfatter Emne: 207SW Bluetooth og aftermarket radio  (Læst 3040 gange)

jellum

  • Gæst
207SW Bluetooth og aftermarket radio
« Dato: 31. Juli 2014, 22:32 »
Jeg har netop installeret aftermarket bilradio i bilen, og det endte ud i en enorm succes oplevelse, som jeg lige vil dele med jer.
Jeg overvejede meget om jeg skulle købe Yatours bluetooth/usb box, eller om jeg skulle kaste mig ud i noget, som var mere avanceret med en aftermarket radio. Da bluetooth skulle fungere med 2 forsk. telefoner valgte jeg den sidstnævnte løsning.

De indkøbte dele var:
Pioneer MVH360BT bilradio
Connects2 ctspg007.2 til at styre bilens interne computer
CTPioneerlead så radioen kan styres med ratbetjenings-pinden.
Fakra --> Din adapter

Det hele gik virkelig godt, og har nok samlet taget 2 timer at installere.
Havde helt sikkert kunnet gøre det hurtigere, men da det er første gang jeg har fiflet med bilens indmad, så ville jeg gerne forstå hvad det var jeg gjorde. :)
Det eneste der drillede lidt var, at få ratbetjenings-pinden til at fungere med Pioneer radioen - men det endte godt efter lidt roderi.

Så nu er bilen kommet ind i det nye årtusinde - især efter Holt installerede fartpilot!! :)

Hvis der sidder nogle andre derude, som skulle have lyst til at installere bluetooth/usb i bilen på samme måde, så skriv endelig. Skal svare så godt jeg kan.

Alt i alt løb bluetooth og radio installationen op i ca. 1.300 danske kroner, så det må da siges at være overkommeligt.

Mvh jellum

Sensei

  • Gæst
RE: 207SW Bluetooth og aftermarket radio
« Svar #1 Dato: 02. Juni 2015, 09:39 »
Hej jeg er ny Peugeot ejer, men mangler muligheden for at koble min USB til anlæget, da jeg gerne vil have mere musik i bilen og gider ikke rode med alle de CD'er.:)

Jeg har en 2003 Peugeot 406 2.0 HDi Stc, med en RD3 radio enhed.

Hvad kan man gøre og hvad vil det koste?

Du er velkommen til at kontakte mig via mail hvis det er:
kyokushinkaihimmerland@gmail.com

Mvh.
Kim Trier Larsen

superpjok

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.056
  • Karma: +4/-2
    • Vis profil
  • By: Klovborg
RE: 207SW Bluetooth og aftermarket radio
« Svar #2 Dato: 02. Juni 2015, 12:10 »
Hej!
Du kunne starte med at søge i forum ;-)

f.eks ville du finde denne tråd:

http://peugeotclub.dk/forum/viewthread.php?forum_id=8&thread_id=9562&pid=37424#post_37424

mvh
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme