Forfatter Emne: ingen kontakt til styreboks  (Læst 7086 gange)

CharlotteP

  • Gæst
ingen kontakt til styreboks
« Dato: 02. Oktober 2014, 14:25 »
hej.

jeg har en peugeot 406 hdi st. car fra 2003 som har bestemt sig for at den ikke vil køre mere.

det startede med at jeg skulle køre i den en dag hvor motor stoppede og bilen blot trillede videre, der var fint med strøm på. Jeg kunne fint starte bilen igen men den lavede samme handling igen. jeg kunne dog holde den i gang ved at bruge koblingen lidt ala når man kører lidt for langsomt til det gear man kører i. da jeg fik lokket den over 2. gear var der intet problem og kunne køre de 4 km hjem i alm fart uden problemer. dog ville bilen på ingen måde state dagen efter, der var strøm på men det var også det.

diesel pumpen er blevet tjekket, da det lige var første tanke men den kan sagtens sættes i gang manuelt.

så satte vi  tester på (pp2000) på den får vi en fejl om at der ikke er kontakt med styreboksen. :(

vi har købt en brugt styreboks som er blevet omkodet så den skulle passe til bilen, det hjalp desværre bare ikke noget.

så har måske en ide om at selve boksen ikke får strøm. sikringer mm er tjekket og de fejler umiddelbart ikke noget.

sidder der mon en venlig sjæl der har en fin ide der måske kunne hjælpe den gamle dyt igang igen.

ville jo gerne have gang i den da det er lidt surt at have en bil til at stå som bare står til pyndt.

venlig hilsen
Charlotte

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: ingen kontakt til styreboks
« Svar #1 Dato: 02. Oktober 2014, 18:50 »
Hvis den skriver økonomi mode i displayet så kan det være det der er problemet, da bilen er i dvale med det resultat at du ikke kan få kontakt med styringen
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: ingen kontakt til styreboks
« Svar #2 Dato: 03. Oktober 2014, 06:28 »
Jeg skal ikke påstå jeg ved meget om det, men jeg har nu aldrig haft problemer med at komme i kontakt med styrebokse når bilen er i economy mode. Prøv at kontrollere alle stelforbindelser.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

CharlotteP

  • Gæst
RE: ingen kontakt til styreboks
« Svar #3 Dato: 03. Oktober 2014, 07:58 »
den gik ikke i economi mode.

det virker nærmest som om at der ingen forbindelse er til boksen. planen var lidt at vi ville prøve at måle på de tre store stik der sidder på boksen. vi har el diagrammet fra haynes, men leder efter noget mere specifikt.

superpjok

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.056
  • Karma: +4/-2
    • Vis profil
  • By: Klovborg
RE: ingen kontakt til styreboks
« Svar #4 Dato: 03. Oktober 2014, 09:12 »
Hej!
"å satte vi tester på (pp2000) på den får vi en fejl om at der ikke er kontakt med styreboksen."

Det har jeg også prøvet med min gamle tester... virkede fint på nyere biler men ikke på min 2001'er...

Har nu fået en anden tester, der virker fint...

Min pointe er, at det kan være testeren der ikke virker på din bil.

mvh
C-Max 2.0 tdci (Peugeot) 2010
RIP: Mondeo 2.0 TDCI (Peugeot) 2004
Peugeot 206 1.6 2002
RIP: 306 Roland Garros 1,8 1999
RIP: 406 Break 2,0 HDI 2001
RIP: 406 Break 2,0 HDI 1999
PP 2000/Diagbox
Favoritværksted: Hjemme

CharlotteP

  • Gæst
RE: ingen kontakt til styreboks
« Svar #5 Dato: 03. Oktober 2014, 11:40 »
det var selvfølgelig også en mulighed.

vi bruger selv pp2000 og bilen har været på værksted hvor deres tester hellere ikke fik kontakt, dog ved jeg ikke hvad de bruger, men det er et peugeot/citroin værksted så mon ikke det er noget der skulle kunne passe til bilen.

HDI ejer

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ingen kontakt til styreboks
« Svar #6 Dato: 09. Oktober 2014, 19:41 »
Kommer der overhovedet spænding frem til styreboksen? Når du sætter tænding på starter dieselpumpen i tanken indtil der er tryk på. Du kan høre den køre med det samme hvis pumperelæet som plejer at sidde i motorummet ved bremserforstærkeren får spænding og virker. Sådan jeg ved så styrer Ecu boksen pumpen så her får du tjekket om der er liv i den.

HDI ejer

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ingen kontakt til styreboks
« Svar #7 Dato: 22. Oktober 2014, 23:54 »
Fik du overhovedet gang i den bil??

HDI ejer

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ingen kontakt til styreboks
« Svar #8 Dato: 23. Oktober 2014, 00:06 »
For så kan jeg fortælle dig at jeg her til aften hjalp en go ven med at få liv i hans Citroen jumpy HDI igen.

Scenariet var: Bilen har stået stille i over en uge og vil pludselig ikke starte igen. Der er masser strøm, ingen sikringer sprunget og motor turner lystigt. Ingen kontakt til styreboks med tester som i dit tilfælde.
Der sidder et brunt dobbeltrelæ i motorrummet som hedder systemrelæ i diagrammerne. Det relæ styres fra styreboksen og er stelstyret såvidt jeg kan måle mig frem og se i diagrammet. Relæet styrer samtidig fødepumpen i tanken. Men relæet fik ingen styrestel så jeg monterede en stel direkte på den styreledning til relæet. Relæet trak, pumpen startede og motor kører nu.
Fejlen er nok en dårlig stelforbindelse et sted eller en defekt styreboks. Men nu kom vi da så meget videre til og kunne køre i bilen igen.

Det er så bestemt heller ikke første gang jeg roder med det relæ. Har set flere tilfælde af defekt relæ eller dårlige forbindelser i stikket til relæet.

Mvh Jonas