Forfatter Emne: Må indsugningsmanifold være utæt  (Læst 1984 gange)

Svensen4018

  • Gæst
Må indsugningsmanifold være utæt
« Dato: 18. Oktober 2014, 16:18 »
Hej
Har en peugeot 407 fra 2005, med en 1,6 hdi motor med 355000 km bag sig.
Min kone var ude at køre på motorvejen og da hun med fartpiloten ville accelere fra 130 til 135 km/t lød der et hult knald og motoren mistede en hel del af pusten. Vi har efterfølgene fået skiftet flammeskiver på værksted. Jeg har selv skiftet turboen og nyt luftfilter. Den har været til chiptunning/omkodning. Nu kører den næsten som før det hule knald, men viser stadig fejl for for lavt turboladetryk. Jeg har nu prøvet at sætte 1,5 bars tryk på turboindsugningen for at tjekke for utætheder. Har fundet ud af at indsugningsmanifolden er utæt hele vejen hen ved den øverste kant (Der må være en samling) bagud imod luftfilter kassen (som også er sodet til) Må den være det...utæt altså???
Har brugt alt for mange penge i bilbudgettet, så håber at kunne lime det sammen med sicaflex eller lign. Vi er rigtig glade for bilen, så håber i kan hjælpe mig derude.
på forhånd tak.:)

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Må indsugningsmanifold være utæt
« Svar #1 Dato: 18. Oktober 2014, 16:59 »
Insugningsmanifolden skal bestemt ikke være utæt, om det kan holde med sikaflex tør jeg ikke garantere, selv om jeg kender produktets styrke, jeg ville nok prøve med en tokomponent lim, problemet er bare at plastmaterialer der er modstandsdygtige over for benzin ofte er svære at finde en velegnet lim til.
Man kan sommetider være heldig at finde stumper til fornuftige priser på ebay.
Jeg kender ikke din motorkode, den kan du finde i stelnummeret som sjette syvende og ottende tegn (9HZ eller lign)

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0.H4.Xinlet+manifold+1.6+hdi&_nkw=inlet+manifold+1.6+hdi&_sacat=0

Jeg kan ikke få gjort linket aktiv af en eller anden grund, så du må selv kopiere og indsætte.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Må indsugningsmanifold være utæt
« Svar #2 Dato: 18. Oktober 2014, 23:26 »
Hej
Skal du gøre dig nogen forhåbning om at det holder skal du sørge for at lime med en lim der duer, til netop den type plast det er. Hvis det er abs plast, ved jeg der fåes 2 komponent der duer, det er en del brugt i mc branchen når man limer kåbe-dele.

Prøv at google lidt rundt. Kan du ikke finde noget, må du lige vende tilbage, så kan jeg lige kigge i værkstedet efter navnet på det jeg brugte.
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Svensen4018

  • Gæst
RE: Må indsugningsmanifold være utæt
« Svar #3 Dato: 19. Oktober 2014, 09:30 »
Foreløbig tak for jeres svar.