Forfatter Emne: Peugeot 407 - ESP problem  (Læst 3895 gange)

Jonas5

  • Gæst
Peugeot 407 - ESP problem
« Dato: 15. Oktober 2014, 21:14 »
Kære Peugeot entusiaster

Historien er lang, men jeg vil forsøge mig på at forklare hvad problemet med bilen har været, så kort og præcis som muligt.

Det er sådan at jeg er ejer af en Peugeot 407, årgang sidst i 2005

Det har i længere tid stået på med et problem hvor ESP kontrol lampen samt det trekant formet advarselssymbol og motorsymbolet der lyser på instrumentbrættet. Servo funktionen på bilrattet fungeret ikke og man skal bruge stærk håndkræft for at kunne svinge og parkere.

Efter noget tid begyndte bilen at dryppe olie fra tandstangen, det har resulteret i at vi fik skiftet tandstangen ud i håb om at servopumpen vil virke igen, da det gav logisk mening at servopumpen løb tør for olie da det dryppet ud af tandstangen. Det hjalp ikke på servo problemet at skifte tandstangen.

Efter et besøg hos Peugeot fik vi ved hjælp af en computer diagnosering konstateret at gyrosensoren var gået. Vi fik derfor købt en ny gyrosensor hvilket heller ikke hjalp på problemet.

Til sidst fik vi sendt bilen igen hos Peugeot for at betale en stor regning på 6 timer hvorefter vi kun fik at vide problemet var servopumpen som ikke virket. Dette synes jeg er unfair da vi havde logisk set regnet problemet ud med servopumpen. Vi fik endelig skiftet servopumpen ud, og nu virker servostyringen. Dog lyser nærmest alle kontrol lamper på instrumentbrættet nu, ergo: ESP, ABS, airbag, håndbremse, "STOP", og motor symbolet.

Vi har været meget glade for vores bil, men den store regning hos Peugeot kan ikke afspejle sig i forhold til at vi kunne komme tættere på en løsning af problemet.

Bilen har sådanset ikke haft alle de kontrollamper tændte før den kørte ind hos Peugeot, derfor vil jeg høre hvad i vil anbefale os at gøre?

Vi har scannet og fået bilen efterset af mange forskellige mekanikere, som ikke har kunnet konstatere hvad der kunne være i vejen med bilen siden alle de kontrollamper lyser.

De fleste mekanikere har opgivet. Nogen peger på at det kan være ESP blokken, andre siger det kan være CAN-bus systemet der fejler.

Jeg er yderst interesseret i at svare på spørgsmål hvis dette finder sted :)

Håber virkelig i kan hjælpe!



Ole S

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.609
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 407 - ESP problem
« Svar #1 Dato: 15. Oktober 2014, 21:58 »
Hej
Det er da en træls situation i er havnet i. Hvad var peugeot´s svar på fejludlæsningen altså alle de lysende lamper, efter de havde skiftet servopumpen.
« Senest Redigeret: 15. Oktober 2014, 21:59 af Ole S »
Mvh Ole
Peugeot 307 1.6 2002

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Peugeot 407 - ESP problem
« Svar #2 Dato: 15. Oktober 2014, 22:54 »
Med alle de fejl skulle man næsten tro de har glemt en stelforbindelse i forbindelse med reparationen.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

pug407aut

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.658
  • Karma: +2/-0
    • Vis profil
  • By: Aalborg
RE: Peugeot 407 - ESP problem
« Svar #3 Dato: 17. Oktober 2014, 12:25 »
hvis du skriver hvor du kommer fra, så er vi flere her inde fra med Peugeot tester og erfaringer i 407er
Nu Peugeot 407 SW 2,0 xt hdi fra 05 med automatgear, 700.000 km
og alt i udstyr (AKA Fr. let på tå)
Før Peugeot 406 2,0 st med automatgear
Første køretøj en Renault 19 Chamade 1.4 GTS
Kan være behjælpelig med fejludlæsnin, aktivering af funktioner
Diagbox, PP2000, L

Jack M

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 978
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
RE: Peugeot 407 - ESP problem
« Svar #4 Dato: 18. Oktober 2014, 11:27 »
Det lyder godt nok som nogle fejl i ledningerne,,, men som pug407aut siger, sig hvor du kommer fra så er hjælpen nær :)
Peugeot 407 1,6HDI 8/2007
Kan skaffe udstyr og hjælpe med:
 - Fejludlæsning, nulstilling mv.
 - Dækskifte og afbalacering fra 12” til 26”.
 - Bundkar modificering i 1,6HDI
 - Service.
 - Reservedele til fornuftig pris.
 - Reparationer eller andet, spørg :)