Forfatter Emne: ABS blok tester søges, ingen tryk på bremse systeme  (Læst 6601 gange)

Guppy

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 489
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: ABS blok tester søges, ingen tryk på bremse systeme
« Svar #15 Dato: 17. Oktober 2014, 03:43 »
"han bekræftede at reglerne er blevet ændret" Jamen så er det vist slået fast. Jeg har skruet lidt i hydraulik, gaffeltrucks, lastbils kraner, skibshydraulik, lidt pneumatik m.m. så jeg er udmærket klar over skære fittingens lyksaligheder :) og skrev vist også at det sagtens kunne holde. Grunden til at jeg egentlig startede med at ødelægge JK's indlæg (beklager dette) var at jeg havde hørt en skibsmontør, for en del år siden, brokke sig over at det han lavede på skibe, der løftede mange  tons ikke var tilladt på hans gamle Mazda Pick Up. Og da min erfaring siger mig at det ikke er alle synskrav der er lige logiske, ville jeg da se om det kunne være rigtigt.

Alt er nu afmystificeret ;) og JK kan komme i land med sit indlæg. Igen vil jeg beklage at jeg kom til at rode i det, men jeg blev dog klogere, og det er vel oz værd at tage med.

mvh Flemming
« Senest Redigeret: 17. Oktober 2014, 03:58 af Guppy »
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)

JK

  • Gæst
RE: ABS blok tester søges, ingen tryk på bremse systeme
« Svar #16 Dato: 17. Oktober 2014, 15:54 »
Hejsa, den lånte tester kunne kun se fejlkoder og clear dem. Mangler derfor stadig en hjælpende hånd. Ser ud til at der kun findes jer i Jylland øv. Så må jeg se om der er et værksted som vil se på den når man nu selv har skiftet dem. Hmmm

JK

  • Gæst
RE: ABS blok tester søges, ingen tryk på bremse systeme
« Svar #17 Dato: 20. Oktober 2014, 17:20 »
Problemet løst af Peugeot værksted med PC på 😃, tak for svarene