Forfatter Emne: Peugeot 406 TS4  (Læst 5267 gange)

onkel mikael

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 73
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Peugeot 406 TS4
« Dato: 23. Oktober 2014, 09:32 »
Hej Folkens ..

Jeg har sådan set 2 spørgsmål vedr. min TS4 som jeg har haft nogle måneder nu..:)

1. Hvor varm må olien blive på sådan en bil, min viser lige godt og vel 100 grader på uret.
Men min Knægts TS6  viser kun 90  grader på uret..
Synes også den bruger lidt rigeligt med olie.. et sted mellem en halv og hel liter på små 2000 km. ( Har godt nok lidt problemer med olietrykket, når den er kold. Skal lige køre et halv minut godt og vel )
Der er ikke nogen synelige steder den spilder olie, heller ikke på fliserne.
Her da jeg lavede service på den, Prøvede jeg at bruge Valvoline 4/40 olie fuldsyntetisk.


2. Hvor sidder tomgangs regulatoren , på den motor ? Har fået lidt problemer med, tomgangen ikke rigtig vil falde ned på plads i perioder.

Hilsen Onkel Mikael

vinther63

  • Gæst
RE: Peugeot 406 TS4
« Svar #1 Dato: 23. Oktober 2014, 14:17 »
100 grader på olien er der ikke noget galt i. Hvis man sparker lidt til den, kan det komme op på 120 -130 grader.  En TS4 bruger næsten altid olie. Min bruger også samme mængde ca.
MEN du skal altid bruge 10-40 olie til en TS4. Tror nok på grund af ventilløfterne. Men det ved jeg der er mange eksperter her på forum, som kan fortælle om.....

Tror ikke der er en decideret tomgangsregulator. Mener gasspjældet bliver elektronisk styret...


onkel mikael

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 73
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 406 TS4
« Svar #2 Dato: 25. Oktober 2014, 07:47 »

Jeg har Googlet noget rundt omkring problemet . Og kan forstå, det er meget normalt for en TS4. Især ved Motorvejs galop kan olie temperaturen godt stige til små 120 grader.

At jeg brugte 5/40 olie. Var ud fra hvad instruktionsbog og Autodata foreskriver , men kan så forstå.
Peugeot er kommet med et cirkulære på et tidspunkt , hvor de foreskriver 10/40 i stedet..
Dog har jeg ikke kunne finde grunden til de kom med det cirkulære .

Har ikke haft bilen så længe i nu, så jeg kender motorens  opbygning i detaljer i nu, men den opfører sig i tomgang ( Periodisk ) som min gamle 1,8 sr kunne finde på , og her var det bare ud med tomgangsregulator/motor og rense/smøre den, så var problemet væk.:)

Noget andet er, min radio har meget svært ved at holde eller skifte mellem frekvenserne (RDS)
iflg, PP2000 ligger problemet i antennefoden. Men hvordan hulen kommer man lige op til den :o

God weekend.

Onkel Mikael


Guppy

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 489
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 406 TS4
« Svar #3 Dato: 26. Oktober 2014, 02:18 »
Hvis antennen sidder forrest på taqet, kan du vippe loftslyset ud og tage de to torx skruer. Så er den inde under der. Det er vist meget normalt at den tærer fordi det den er pakket med bliver utæt. Hvis antennen sidder bag på taget, som på min den "nye", har jeg ikke haft den ude, og heller ikke problemer med den
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)

onkel mikael

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 73
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 406 TS4
« Svar #4 Dato: 26. Oktober 2014, 09:11 »
Guppy.
Tak for svaret :)
Min Antenne sidder forrest på taget.
Ved du, om man kan få fat i sådan en ny pakning ? og hvor i så fald ?
Hilsen Onkel Mikael

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Peugeot 406 TS4
« Svar #5 Dato: 26. Oktober 2014, 12:52 »
Pakningen følger med den nye antennefod der er nødvendig for at forbedre signalet


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

onkel mikael

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 73
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 406 TS4
« Svar #6 Dato: 26. Oktober 2014, 12:59 »
Holt.
Okay .. Men havde nu ikke lige tænkt på, at købe en ny fod, kun bytte med den der sidder på min gamle gøj, som intet fejler .
Men måske man bare skal købe en ny alligevel.
Er det noget man skal have gennem Peugeot ? for så er den vel hulens dyr :(

Onkel Mikael

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Peugeot 406 TS4
« Svar #7 Dato: 26. Oktober 2014, 17:59 »
Det ser desværre ikke ud til din model har forstærker I antennefoden, så det redder nok ikke alverden at skifte den, til gengæld koster den 81,25 hos Peugeot og har reservedels nummer 656110
Du kan prøve at skrue antennen af foden, hvis det ikke giver dårligere signal er det et sted mellem antennefod og radio, eller selve radioen det er galt med.


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

onkel mikael

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 73
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 406 TS4
« Svar #8 Dato: 26. Oktober 2014, 19:01 »
Holt..
Foden sidder en smule løs på taget...
Og PP 2000 melder om fejl i foden.  Noget med stel /kortslutning.  Kan ikke huske helt præcis hvad den skrev, da jeg skulle afprøve min nyindkøbte PP2000
Den der sidder på min gamle 1,8 SR  er magen til, og den virker uden problemer.. Den model har så godt nok Radioen indbygget som TS4 modellen har.
Tror dog ikke det  er selve radioen der er galt med. For den modtager fint nok, indtil den skal skifte frekvens, til nærmeste sender. (RDS)

Så vil starten med, at kigge til selve foden, og så arbejde mig videre derfra.  Håber bare ikke der skal nyt kabel til. Har en fornemmelse af, det er mere end bøvlet at udskifte :o

Onkel Mikael

Guppy

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 489
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 406 TS4
« Svar #9 Dato: 27. Oktober 2014, 04:59 »
Når du kommer ind og ser bagsiden af antenne foden er du ikke i tvivl om det er den. Min lignede noget der var "Usandt". Heldigvis er kablet skruet på, så du behøver ikke trække nyt, bare rense det gamle godt. Men som Holt siger: Køb en ny til små hundrede kr og giv den noget beskyttelsessnask når du monterer den. For øvrigt, så er antennefoden ikke speciel for peugeot, den skal sidde i et stort og et lille hul, og den type er der mange af på markedet. (Hvis nu man ville ha' en stylet antenne med farveskiftende dioder, eller hva' ve' jeg) :)
« Senest Redigeret: 27. Oktober 2014, 05:02 af Guppy »
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)

onkel mikael

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 73
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 406 TS4
« Svar #10 Dato: 27. Oktober 2014, 08:47 »
Guppy.

Okay var ikke lige klar over det med antennefoden. havde nu ikke lige tænkt mig en med lys og lamper i. Bare noget der virker ;)
Piller den af i dag, så må jeg se hvad der er los der inde..
Hvad smøre du med, sådan et sted

onkel mikael

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 73
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 406 TS4
« Svar #11 Dato: 27. Oktober 2014, 12:42 »
Så er problemet løst, med radioen .
Ny antennefod samt pisk, og det hele virker som ny :)

Onkel Mikael

Guppy

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 489
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Peugeot 406 TS4
« Svar #12 Dato: 29. Oktober 2014, 04:50 »
Båer Dæjli, som vi siger her i "UdkandtsDK" :)
Før-2003, 406, 1,8 16v-st, motor 6FZ /EW7J4, 117HK, SW, Sølvgrå, 193000km,

Nu: 407 sedan, 2006, 1.8 125 hk performance. REG: YD42 331-86.000 km

Har Diag-Box (ikke megen erfaring i at bruge det) og Tandremsværktøj  (Udlånes mod depositum svarende til nyprisen)