Forfatter Emne: Reparere rust selv?  (Læst 2431 gange)

crevsbech

  • Gæst
Reparere rust selv?
« Dato: 04. Oktober 2014, 20:05 »
Hej, der er en begyndt at komme en lille smule rust nederst på bagklappen på min 206+'er fra 2009. Kan jeg reparere det selv for at spare lidt penge? - det er ikke fordi det behøver være meget smukt lavet. Og hvordan gør man? Håber nogen kan hjælpe:)

Holt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.524
  • Karma: +6/-0
    • Vis profil
  • By: Hejnsvig
RE: Reparere rust selv?
« Svar #1 Dato: 04. Oktober 2014, 21:04 »
Der er vel stadig rustgaranti på sådan et køretøj?


Holt
Peugeot 308 THP 200 GTI 2010
Peugeot 308 Hatchback THP GT 174 2008 RIP
Peugeot 307 Hatchback 2.0 "Griffe" 2006
Fartpilot monteres:
https://peugeotclub.dk/debat/index.php/topic,15354.0.html
Instruktionsbøger til alle Peugeot fra 205 og frem  https://public.servicebox.peugeot.com/APddb/index.html

markdria

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 37
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Reparere rust selv?
« Svar #2 Dato: 05. Oktober 2014, 09:46 »
Der er kun garanti mod indefra kommende rust. Dvs stort set aldrig.

Vh Mark
Peugeot 208

onkel mikael

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 73
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
RE: Reparere rust selv?
« Svar #3 Dato: 25. Oktober 2014, 08:05 »
Du kan sagtens klare det selv, hvis du har så du kan stå inde med klappen.
Men at tro, det er lige så nemt som at knips med fingeren,vil være naivt at tro.

Det aller vigtigste , er at få rusten helt væk . Inden du fortsætter med spartel grunder - maling og lak. Ellers har du bare spildt arbejdet, for så kommer rusten igen.
Her ynder jeg selv at sandblæse det væk, så der kun er rent metal tilbage .  Men det er meget forskelligt hvordan folk fjerner rust på deres biler.

Så er det ellers bare at få spartlet ujævnhederne væk grundet / malet og lakket ..
Når du skriver det ikke behøves at være noget udstillings resultat. Kan du ud fra din farvekode på bilen købe noget spraymaling , som passe nogenlunde.
Personligt ville jeg vælge at afmontere bagklappen. Fjerne rust, og i stedet Spøjtemale Hele bagklappen. Med en farve fra en Autolakerer. Men smag og behag er jo forskelligt.

Onkel Mikael