Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: linder efter 05. December 2014, 17:58
-
Hej alle sammen. Har en 307 SW 2,0 HDI fra 2004 med partikel filter. 250tkm
Vognen fik Anti polution fault i display samt motorlys men bilen kørte fint. ( Har efterhånden set det er par gange i de 8 år jeg har haft bilen).
Efterfølgende begyndte den at sætte ud mellem 1400-1800 omd/m i alle gear.
Trækker fint før og efter. Fik også lidt start problemer.
Tester er sat på og meldte EGR samt u synkront signal mellem krumtap / knast.
Egr skiftet samt begge sensore (knast/krumtap) Fejlen er der stadig men kan resettes på tester. Kommer dog på igen efter opstart.
Har målt ledninger uden at finde nogen fejl. Er der nogen som har en god ide??
Partikel filter er ikke skiftet selv om bilen har trillet 250tkm. Har lige skiftet udstød og fik set ind i filteret og det så meget rent ud. Kører lange ture.
-
Det er meget godt du har skiftet den EGR , men har du lavet em lagring af den ellers virker det ikke motorstyreboksen skal kende fuld åben og lukket for at beregne hvor meget den skal åbne
-
Hej KHJ. Da egr er vacum styret og mekanisk opereret kan jeg ikke lige se hvordan man skal opdaterer EM lagring. Tror desværre heller ikke at denne EGR fejl har noget med sagen at gøre da jeg ikke lige kan forstå hvorfor det så kun er i 1400-1800omd/m at der er fejl? Andre som har et godt forslag?
PS har haft prof tester på og kan se egr værdier skifte fra closed til full open. Så styreboksen må vel isåfald vide egr position.
-
Nej det kan du have ret i , men havde du skrevet det var en 110 HK havde jeg heller ikke skrevet det , gik ud fra det var en 136 hk for den laver EGR fejl i det område men igen er der ingen oplysninger om motortype osv så der skal man til at gætte sig frem og jeg ramte så forkert til de emner der bliver oprettet ................ du har ikke tilbage melding på pos på vacumstyret kun hvor meget RCO % den bliver bedt om at åbne med om den reelt gør det kan du ikke se
-
Hej KHJ. Så er vi enige :-). Men har du nogen ide om hvad årsagen til disse udsættelser kan være. Tror ikke jeg er den eneste som har oplevet dette med min Peugeot? Har desværre ikke nogen ide om hvor jeg skal begynde at lede. Syntes selv jeg har udskiftet alt hvad der har været fejlmeldinger på.
-
Vi er ikke helt enige jeg har skrevet tidligere der ikke er nogen informationer om motor og du undlader stadig at skrive det , der er forskel på det afhængig om det er Bosch eller Siemens
-
man må gå ud fra at det er en 2.0 hdi 110hp pga årgangen
-
Hej KHJ. "2,0 hdi 110hk bosch motor code RHS. Fejlcode P0341. Har du nogen ideer om fejlen?? Alt er snart skiftet !!
Mvh
Michael
-
prøv at tage den vacom slange af oppe ved turbo tryk siden ventil hus sidder vis nok oppe foran på indsugning vis det spjæld ikke bliver åbnet af vacum så kan den ikke tage gas tag slange af og giv gas vis den så kan er det vacum ventil til styring af ventil hus . prøv også at sætte et vacum meter på din vacum pumpe den skal 0.8 i vacum ellers kan den ikke trække din ventiler se også efter om den tabber vacummet på systemmet når motor er stoppet
-
prøv at tage den vacom slange af oppe ved turbo tryk siden ventil hus sidder vis nok oppe foran på indsugning vis det spjæld ikke bliver åbnet af vacum så kan den ikke tage gas tag slange af og giv gas vis den så kan er det vacum ventil til styring af ventil hus . prøv også at sætte et vacum meter på din vacum pumpe den skal 0.8 i vacum ellers kan den ikke trække din ventiler se også efter om den tabber vacummet på systemmet når motor er stoppet
-
Jeg har checket start ventilen som umiddelbart fungerer.
Jeg har skiftet luftmængde måler uden problemet blev løst.
Den sætter stadig ud (mister trækkraft) mellem 1200-1500omd/min.
Har skiftet egr magnet ventil og håber det er den rigtige jeg har skiftet. Den havde lyseblåt stik og sad til højre øverst set ned i motorrummet. Har dog læst at stikket skulle være sort?
Den skriver følgende fejlkode p0402 og et par dage efter p0400.
Egr ventil er skiftet men kunne forestille mig at vacum måske ikke er godt nok i lave omd? Men ville man så ikke få flere fejlkoder på de 3 andre ting som vacum styrer?
Hjælp ønskes da jeg er ved at blive tosset over alle de ting som er blevet skiftet uden hjælp. Det virker lidt som om problemet er værre når bilen bliver driftvarm.
-
Har en 406 RHS som også bøvler med vakuum systemet. Kører uroligt (hakker ved lave omdr.), periodevis anti polution fault og manglende trækkraft når kold. Den manglende trækkraft kan kureres ved at tage vakuum fra stopspjældet, som af uransagelige årsager får besked (vakuum) om at lukke, selv når motoren kører. Har skiftet ventilen der styrer stopspjældet uden held. Måske dit problem også kan relateres til stopspjældet og/eller styringen heraf?