Peugeot Club Danmark
Teknik => Elektronik => Emne startet af: Henrik L efter 12. Januar 2015, 17:09
-
Hej
jeg har en Peugeot 206 fra 1999 bilen starter og køre fint mit problem er at når jeg drejer nøglen for at slukke den køre motoren stadig men alt andet lukker ned.
Håber der er nogen som kan hjælpe mig her med hvad jeg kan gøre for at udbedre denne fejl.
Hilsen
Henrik L
-
Hej!
Det ville være rart st vide lidt mere om bilen. Benzin diesel mv mv mv
Så er der en god chance for hjælp...
mvh
-
Hej Horsens
det er en 1,6 90 hk benzin fra 1999 5 døres.
mvh
Henrik
-
Hej!
Muligheder:
- Høj motor drift temp
- Motorstyring systemfejl
- Multifunktionsrelæ
Sidstnævnte kan du se her:
http://www.ebay.co.uk/itm/Peugeot-206-1-6-16V-fuel-pump-relay-/141239471934?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item20e2874f3e
... og der er sikkert også andre muligheder..
En fejludlæsning ville måske vise den specifikke fejl..
mvh
-
ja tror jeg bliver nød at få lavet en fejludlæsning på den.
-
Det kan også være bundstykket i tændingslåsen der gør knuder.
Holt
-
Hej Holt
ja det har jeg hørt fra flere nu :-) har fundet et hos en hugger så prøver jeg at skifte og se om det hjælper.
takker for svarene.
mvh
Henrik
-
bundstykket skiftet men det hjalp ikke bilen gør det samme. :-(
-
hej jeg har en 206 1.4 benzin fra 2002 med samme problem
jeg fik bsi boks skiftet forår 2014 pga. den fejl
og problemet er kommet igen lige før jul !!
når man snakker med peugeot siger de de ikke kender problemet ???
-
Hej frank 4600
hvor meget koster sådan en bsi boks ???
-
Hej!
man kan jo skifte dele for en mindre - eller større - formue i blinde..
En fejludlæsning vil sikkert kunne give dig et svar så du kan starte med at skifte den/de defekte komponenter...
Mvh
-
Ja det har du ret i tror også jeg køre en tur til Peugeot og få læst fejl ud på den
-
Tændingslåsen laver normalt ikke den fejl på sådan en bil , hvordan stopper du den ? er der nogen lamper eller instrumenter der er aktive når motoren er stoppet , det jeg mener er hvis der er strøm så motoren kan køre vidre så er der noget samtidig der er strøm på dvs bensinpumpe , strøm til spole , motorstyring får strøm
under din elektronikboks til motor sidder ved højre inderskærm der nede under sidder relæet dobbelt brunt det forsyner de ting kunne du prøve at tage stikket af når den ikke vil stoppe
ved venstre vange eller lige under sidder et eller 2 skruestik som der godt kan gå vand i og det giver overgang særlig det til køleventilatoren som har permanent strøm , er der øvriht noget i bilen der virker når motoen er stoppet f.eks blæser visker sædevarme ?
problemet er der er kortslutning på en komponent som holder strøm på de ting der gør motoren kan køre sideløbende med din tændingsnøgle
ellers prøv kom med stelnummer bare de sidste 8 tal
-
hej igen
jeg stopper billen ved at sætte den i gear og holde bremse :(
og alle lamper i instrumentbord lyser som når man skal til at starte
en ny bsi boks koster ca. 8000-10000 inkl. montering og programering så det er lidt dyrt hvis det ikke fjerner fejlen som i vores:(:(:o
venligst frank
-
KHJ
det dobbelt brunt stik har jeg prøvet at tage af og motoren slukket. :-)
så nu skal jeg bare have købt sådan et nyt relæ.
takker for alle de gode råd i har givet. :-)
mvh
Henrik
-
Hej igen
troet at jeg havde fundet fejlen ved at skifte det dobbelt relæ men det hjalp heller ikke.
lidt mere info !!
når bilen er startet og nøglen drejes til 0/stop køre motoren stadig.
lys virker
el ruder kan køre op og ned.
sædevarme virker.
ting som ikke virker.
blæser virker ikke.
der er træktøj på og det har jeg prøvet at koble fra men det hjalp heller ikke.
så vis der er flere gode råd så kom endelig med dem :-)
til KHJ de 8 tal i stelnummer er 40183292.
mvh
Henrik
-
Ja men de ting virker fordi motoren er i gang , men prøv på det brune relæ på stikben nr 10 er der stel på den når motoren ikke vil stoppe ? den får stel fra motor ECU kommer fra ben 15 når der er det kommer der strøm til benzinpumpe . tændspole , forvarmning af lambdasonder , når bilen stoppes skal den stel forsvinde ellers kører den vidre det kan være en fejl i motor ECU eller ledningen der er gnavet til stel der må heller ikke være strøm på ben nr 21 når du har taget nøglen ud
Hvis du tager stikket af motor ECU og luser op i det 88benede stik i pos 15 skal relæet klikke hvis det gør det kan ledningen ikke fejle noget så prøv og måle medens stikket er på om der er stel for at konstatere om det er styreboks eller ledningsfejl
pas på endelig ikke at ødelægge stikkene ved at mase noget ind i dem normalt stikker man målepinde i på bagsiden og skal du bruge en ECU har jeg måske en liggende
-
Hej KHJ
det prøver jeg lige.
mvh
Henrik