Peugeot Club Danmark

Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: fjellerup efter 13. Februar 2015, 16:19

Titel: Peugeot 206 1.9 d koldstart problem
Indlæg af: fjellerup efter 13. Februar 2015, 16:19
Hej. Jeg har lidt problemer med koldstart, den skal have lidt speeder for at komme igang. Har skiftet alle gløderør og relæet klikker som det skal.
Har haft genindkodet nøgler og haft batteriet af bilen. Har haft tester på og den melder permanent fejl på motorstyrigen. Kan det tænkes at BSI en er blevet kukket og skal resettes ?:
Forreste sprinkler virker heller ikke, men motor kører til sprinkler bag.
Tågelygte bag virker heller ikke pære er ikke sprunget.
:o:(
Titel: RE: Peugeot 206 1.9 d koldstart problem
Indlæg af: fjellerup efter 14. Februar 2015, 16:27
Nu er tågebaglyset lavet, det var knækkede ledninger i stikket.
Har tjekket forreste sprinkler ved stikket på pumpe spænding fra kontakt bag men ikke for. Savner lednings diagram for at komme videre.
Stadig problemer med koldstart, lys røg fra udstødning og hakkende motorgang når den endelig starter.
Titel: RE: Peugeot 206 1.9 d koldstart problem
Indlæg af: fjellerup efter 17. Februar 2015, 20:24
Har nu kontaktet et dieselværksted, og de kender godt problemet med 1.9 motoren. Ventilsæderne i topstykket er for bløde, og det gør at ventilerne langsomt kryber opad i sædet, og derved bliver spillerummet for kort. Løsning afmontering af kastaksel og indlæg af afstandsstykker som kompenserer for det manglende spillerum samt indkøring af højtrykspumpen. Ca 7 til 8 timers værksteds arbejde. Tilbyder i samme omgang at skifte tandrem og vandpumpe da det hele allerede er adskilt. Værkstedet har udført adskillige lignende reperationer på denne motortype, som ellers har ry for at være yderst stabil.