Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Roskilde efter 28. Februar 2015, 21:50
-
Hej derude.
Har længe tænkt at jeg hellere måtte få blændet den satens EGR ventil af på min Peugeot 407 1,6 hdi.
Har haft den blændet på min tidligere passat, og det gjorde altså underværker. Men bilen var købt med det, så har ikke selv haft rodet med det.
Har Googlet og Googlet men kan ikke rigtig finde noget om hvordan man gør, udover en fransk video på youtube, og jeg ikke aner hvad manden siger:-(
Nogen der har prøvet det på en 1,6 Hdi, og er der noget man skal være opmærksom på.
Måske nogen der vil tjene en mønt på at gøre det for mig(Sjælland)?
Håber nogen hr nogen guldkorn de vil dele ud af:-)
Mvh Henrik
-
Hej
Aner ikke noget om det, men synes aldrig at have læst om at afblænde EGR på Peugeot. Måske det kunne tænkes at det ikke giver nogen effekt, eller slet ikke er muligt, men det er bare et gæt.
-
Ole S skrev:
Hej
Aner ikke noget om det, men synes aldrig at have læst om at afblænde EGR på Peugeot. Måske det kunne tænkes at det ikke giver nogen effekt, eller slet ikke er muligt, men det er bare et gæt.
Det kan man godt på peugeot, jeg har haft det på 407eren, den store foreskel syntes jeg ikke at det gav hvis det gav nogen foreskel
-
Roskilde skrev:
Hej derude.
Har længe tænkt at jeg hellere måtte få blændet den satens EGR ventil af på min Peugeot 407 1,6 hdi.
Har haft den blændet på min tidligere passat, og det gjorde altså underværker. Men bilen var købt med det, så har ikke selv haft rodet med det.
Har Googlet og Googlet men kan ikke rigtig finde noget om hvordan man gør, udover en fransk video på youtube, og jeg ikke aner hvad manden siger:-(
Nogen der har prøvet det på en 1,6 Hdi, og er der noget man skal være opmærksom på.
Måske nogen der vil tjene en mønt på at gøre det for mig(Sjælland)?
Håber nogen hr nogen guldkorn de vil dele ud af:-)
Mvh Henrik
http://www.ebay.com/itm/EGR-blanking-plate-PEUGEOT-CITROEN-HDi-FORD-TDCi-VOLVO-D-1-4-1-6-Mazda-1-5mm-S-S-/121026206109
-
Det er ikke nødvendig at gøre det på den type motor. hvis man har et normal kørsel behov
og ikke er chippet kan man køre uden problem, uden at lave den slags fusk. min bil har kørt 271000 km uden problemer med egr .
:D
-
Det er ikke nødvendig at gøre det på den type motor. hvis man har et normal kørsel behov
og ikke er chippet kan man køre uden problem, uden at lave den slags fusk. min bil har kørt 271000 km uden problemer med egr .
:D
-
[
-
Det er ikke nødvendigt nej, men det giver en kvikkere speederrespons og et jævnere træk (moment). EGR skal annulleres i motorstyringen for at undgå fejlmeldinger.
Lidt her : http://chiptuning.nu/shop/egrmod-22c1.html
-
Ok. Tak for svaret alle sammen. Så blev jeg så klogere. Jeg giver EGR'en leve lidt endnu:-)