Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Jack M efter 20. Marts 2015, 10:04
-
Hej folkens
Nogle der ved hvad de målte værdier for LLM og lambdasonde skal ligge på ved kørsel?
Vi snakker en 407 1,6HDI fra 07
:)
-
Altså med LLM går jeg ud fra du mener LMM/MAF, korrekt? Jeg vil den skal ligge på omkring 900 mg/t eller lidt over. Og lambdasonde får du sikkert ikke nogen data ud på vel? Der sidder nemlig ikke lambda på sådan en...
-
Arh ja min fejl,, tænkte lige på udstødningstemperatur måleren som en lambdasonde hehe...
Men jo den anden del er LLM/MAF,, jeg måler dog omkring 430,, men jeg får ingen motorfejl,, jeg syntes også bare det lyder lidt forkert
-
Altså den hedder hedder en LMM og ikke LLM ;) De 900 er godt nok ved 3000 omdr. Og en 2,0 og det fik jeg vist ikke skrevet. Hvad siger den i tomgang. Hvis den lyder forkert tror jeg ikke du skal kigge efter elektronisk fejl, men mekanisk. Det kommer dog an på lyden...
-
Hehe det går bare godt for mig i dag, det er LMM jeg mener, nu prøver jeg computeren og ikke telefonen, så undgår jeg nok den satans stavekontrol :P
Nå men det korte af det lange er at den hedder ca 430 ved kørsel omkring 80 km/t, så det er lige omkring de 2000 omdr.
Grundet til jeg er interesseret i LMM er grundet bilen ryger sort ved en hård acceleration, hvad der undre mig er at den ikke gør det konstant men kun når den ikke har accelereret hårdt i lidt tid. Så det jeg egentlig er igang med er bare at udelukke lidt småting inden jeg begynder på det helt store,, den går forresten heller ikke igennem en røggastest. (Jeg står ikke med et problem da den har 1 år og 9 måneder til syn, men jeg vil da gerne have den ikke forurener, det er egentlig det der er mit dilemma i bund og grund).
Det var en meget kort historie jeg fik gjort lang hehe.
-
Hvad siger dine trykslanger
-
Tænker du samtlige slanger der går til og fra turbo samt vakum ?? I så fald er jeg ikke kommer så langt endnu, jeg tænker at se på dem her en af dagene :)
-
Jeg skriver tryk slanger, så det er dem til/fra turbo
(http://i1112.photobucket.com/albums/k494/pug407aut/peugeot-206-1_6-hdi-03.jpg) (http://s1112.photobucket.com/user/pug407aut/media/peugeot-206-1_6-hdi-03.jpg.html)
De 2 med rød pil er slemme til at blive utæt
De 2 med blå kan også blive utæt
-
Stål røret fra EGR til indsugning, afmonter det og køre en børst igenem det
-
Det prøver jeg lige at tjekke i dag..
Hmm det kan jo selvfølgelig tænkes at der kunne være sket noget med de slanger da jeg skiftede turbo i slut december..
Lige et sidespørgsmål, er det et billede af en ny ,6 hdi motor? Jeg syntes trykslangerne ser anderledes ud.. Jeg ved dig godt hvilke der er hvilke sammenlignet med min... Min er ligesom den her:
https://www.dropbox.com/s/9jdjtkjl663w4rk/2014-04-11%2013.25.02.jpg?dl=0
-
Det er fra en 206 fra ca 06-07
-
Ja prøv at tjek slangerne, men tjek også lige I/C'en og gerne forfra. Det er tit set at der er hul i disse.
-
Slanger og intercooler ser fin ud,, jeg så dog ced afmontering af slanger at der var olie i dem både før og efter intercooler samt på indsugningssiden på turboen, så jeg gætter på det er det der får den til at forurene.. Men men men, min første tanke var selvfølgelig lige at tjekke luftfilteret for at sikre den ikke prøver at suge luft fra krumtapsudluftningen og derned få olie ind, luftfilteret ser helt fint ud,, turboen skiftede jeg for tre måneder siden,,
Nogle forslag ? Jeg overvejer lidt en oil catch tank