Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Jack M efter 30. Marts 2015, 20:25
-
Hej
Jeg snakkede med nogle folk i dag angående test på motor når man køber dem ved et autoophug,, de snakkede her om at de laver en "color test" (ved ikke om det er stavet korrekt).. Er der nogle der ved hvad det er eller hvad det går ud på?
-
Arhh har fundet den,, Goller test :)
-
https://www.youtube.com/watch?v=KE2Rymb55yY
-
Smider en ny motor i min, en goller test siger 10 mBar,, så den motor er vist ikke hel ved siden af :) den har dog kørt 180000km
-
Ved du forresten om der er noget man skal være obs på ved motor skifte ?? jeg går bare efter at motorkoden skal være 9HZ som min samt højtrykspumpen og svinghjul er det samme så jeg kan smide tingene direkte over..
Jeg tænker om der er noget i elektronikken man skal være opmærksom på ?
-
1.6hdi er kun med bosch motorstyring og dyser, så det giver nok ingen problemer.
Så når du har fået skiftet motoren, så er det nok noget med at holde pølseren fra motorrummet;)
-
hehe ja måske,, jeg røre det normalt heller ikke med mindre det fejler noget.. Men jeg kedede mig lidt her for nogle dage siden, jeg ved ikke om du så det emne jeg havde lavet "olie i indsugning".. Jeg hev toppen af den fordi jeg havde en lille mistanke,, det ene stempel er brændt i toppen og der er mangel på kompression.. så jeg gider ikke prøve mere med den motor, så nu har jeg købt en med 180.000 km på bagen ink alt så den er klar til start for 6000 + moms,, jeg har hørt den startet og var med til at lave goller testen tidligere i dag som sagde 10 mbar.. så satser på jeg kan sætte en sund motor i den nu som der ikke skal laves noget på.. Jeg skifter selvfølgelig tandrem og kobling på den, men så er det også det.. :)