Peugeot Club Danmark
Teknik => Elektronik => Emne startet af: Kjaer123 efter 07. Maj 2015, 08:39
-
Hej Alle
Er ny på dette forum, men tillader mig alligevel at stille et spørgsmål.
Har leget lidt med Peugeot bsi og motorstyrringer, men er ramlet ind i en jeg endnu ikke har løst., håber der kunne kommet et par friske indspark herfra.
Bilen er en 308 1,6 16v 5FW hvor stel kablet til tændspolerne var afmonteret under et startforsøg, meget dumt. Efterfølgende kan bilen ikke starte, efter godt 30 sekunder på selvstarteren, slår den selv fra og sætter fejlen P1694 Startsignal for lille. (Bosch KTS) på PP2000 siger den permanent fejl i DAMP. Se billede.
Under parametermåling motor / startspær er den eneste forskel fra en bil der køre til min at status for styring af strømrelæ der er min inaktiv og den anden aktiv. se billede.
Mit spørgsmål er så hvilket relæ refferere det til?
BSI og boks nøgler mm er kodet og passer sammen
-
Kunne ikke vedhæfte billede 2
-
Hej det kan være din tændspole eller din krumtap føler
-
Hej.
Jeg aner intet om P1694, men et opslag hos: PIKIT.CO.UK............... viser følgende oversættelse:
P1694 Turbo oplade relief kredsløb fejlfunktion............måske det samme du anfører.
vh: Niels
-
Kan kun finde noget fornuftig hos Autodata vedr. P1694
Identifikation af fejlkoder
EOBD-koder Fejlens placering Sandsynlig årsag
P1694 Anmodning om motorstart/-stop - anmodningskreds f. startmotor Ledninger, manglende/ukorrekt signal
Men alle forbindelser er der, desværre
Mvh Mikael
-
Hej!
PSA OBD Error Code Details for P1694
Turbo charge relief circuit malfunction
Fundet her:
http://www.datsc.com/tabid/122/OBD-Error-Code/P1694/Diagnostics/Peugeot/Default.aspx
mvh