Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: maskku efter 01. August 2015, 00:44
-
Et kort spørgsmål..
Har en peugeot 307 sw fra 02. Den er født med en 110 hk motor. Er det muligt at lægge en 136 hk motor i??
På forhånd tak
Martin
-
Ja da, du skal bare ordne ting som bremser også så det svare til motoren og eftersom det er over 20% forøgelse af heste er der noget med et registrerings syn, ved ikke om der er noget med afgift,, det er som jeg husker det, ret mig hvis jeg tager fejl :)
-
Du skal lige være klar over at 136 hk motoren, er en ren benzinsluger ift. den "lille".
-
Det er ikke sikkert der skal større bremser til, min søns 307 1.6 har samme skiver og kalibre som min 2.0 men 1.6 findes også med de mindre skiver, til gengæld er hans trækaksler mindre end mine i gearkasseenden selv om en 1.6 også findes med samme ender som 2.0.
Et andet problem kan være elnettet, jeg er ikke klar over om Magneti Marelli styreboksens forbindelser til en 2.0 er de samme som Bosch styreboksen til 1.6 modellen. ud over motorstyreboksen skal bsi boksen også skiftes, og komme fra samme bil som motorstyringen, husk også startspærrechippene.
Til sidst skal du lige forbi SKAT med en større sum penge for ulejligheden, så hvis ikke det er fordi du har en donorbil kvit og frit, er du nok betydelig billigere kørende ved at sælge din egen og købe en 2.0 som kun går omkring 1 km kortere på literen end en 1.6
Hvis det er fordi din 1.6 motor er færdig har jeg en meget billig stående.
Holt
-
Takker for svarene.. havde lige glemt det med afgiften :o
Et andet spørgsmål. Hvad er forskellen på en 2.0 hdi med 107/110 hk og en 2.0 hdi med 90 hk. Bilen er født med en 110 hk, men jeg har fået et rigtig godt tilbud på en 90.. er klar over den slet ikke har samme moment som den anden. Er det noget i ville vælge? Eller skal jeg lede efter en 110 hk??
På forhånd tak.
Martin
-
Den store forskel ligger i turbolader og ladeluftkøler, 110hk har turbo med variabel geometri, og intercooler, 90 hk har fast turbo og ingen intercooler.
Jeg er ikke klar over om du kan flytte pumpe, dyser osv. fra den gamle til den nye, og om det overhovedet er nødvendig for at få 90 hk motoren op på 110 hk, men på den måde kunne du beholde din motorstyring og slippe for bøvlet med startspærre.
Holt