Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Ole S efter 28. August 2015, 10:57
-
Hej
Ang. stelnr på min vogn, VF33CNFUB82663291
Synes at have hørt at man kan læse motornr i stelnummeret, men jeg mener mit motornr er TU5JP4, kan i hjælpe mig???
-
Hej Ole S.
VIN-kodebeskrivelse:
Fabrikantkode (nr. 1-3).................VF3
Type (nr. 4)----------------------------3
Karrosseri (nr. 5)...........................C
Motorkode ((nr. 6, 7 og 8).............NFU
Transmission / miljøudstyr (nr. 9)... B
Løbenummer (nr. 10 og 11)......82663291
Dette står f.eks. anført på min:
Anmeldt EF-Typegodkendelse (som er E 11215) hvilket nok også er samme godkendelse du har (prøv at se på din regr. attest for bilen)
men
ser du i instruktionsbogens side 116 står sikkert anført: 3CNFUB
vh: Niels
-
Bilens data
Produktlinje 307
DAM nr. 09447 88 1 0284
1. reg.dato 2002-10-10
NRE e2*98/14*0243*04
Generel information
PRODUKTTYPE PRIVATBIL
KOMMERCIEL TYPE/KOMPONENT TYPE PEUGEOT
MODEL 307
KARROSSERITYPE SEDAN 5-DØRS
UDSTYRSNIVEAU XR
MOTOR INDSPRØJTNING TU5JP4
TRANSMISSION MEK. GEAR 5
LAKTYPE FARVE METALLAK
KARROSSERIFARVE EZR - FARVE GRÅ ALUMINIUM
INDTRÆK TYPE VÆVET STOF APIACA + EKFA "MT"
FARVE PÅ BEKLÆDNING "FZ"
GEARKASSE (TEKNISKE DATA) MEK. GEAR MA FORSTÆRKET (C)
MOTOR (TYPE) MOTOR TYPE TU
EKSTRA MONOGRAM, DIVERSE UDEN EKSTRA MONOGRAM
MONOGRAM UDEN MONOGRAM
Bilens data
UDSTYRSNIVEAU XR
LAKTYPE FARVE METALLAK
KARROSSERIFARVE EZR - FARVE GRÅ ALUMINIUM
INDTRÆK TYPE VÆVET STOF APIACA + EKFA "MT"
FARVE PÅ BEKLÆDNING "FZ"
GEARKASSE (TEKNISKE DATA) MEK. GEAR MA FORSTÆRKET (C)
STYRETØJ SERVOSTYRING VARIABEL
SPEEDOMETERDREVSUDVEKSLING UDEN C T
Forsyning Motor
TILKNYTTET VARIANT INDSPRØJTNING BOSCH INDSPRØJTNINGSSYSTEM
HYBRID DRIVLINIE UDEN GENERATOR-STARTMOTOR
TANKFILTER FILTER I INDVENDIG BEHOLDER
SPJÆLDHUS (LUFTINDSUGNING) SPJÆLDBOKS MOTORDR. (LUFTINDTAG MOTOR)
MOTOR INDSPRØJTNING TU5JP4
FØLER FOR VAND I DIESELOLIEFILTER UDEN DETEKTOR VAND I BRÆNDSTOFFILTER
MOTORBLOK (MATERIALE) CYLINDERHUS STØBEJERN
BRÆNDSTOF BENZIN BLYFRI
ANTI-FORURENING (MOTOR) ANTIFORU CEE 2000 (MOTOR)
MOTOR (TYPE) MOTOR TYPE TU
KATALYSATOR KATALYS. 3 KOMBI FILT IMPR RHODI+PALLAD
OLIEKØLING UDEN VAND/OLIE-VEKSLER
OPVARMNING AF EGR UDEN OPVARMNING GASKREDS DÆKSEL
AUTO-DIAGNOSE EOBD AUTODIAGNOSE "EOBD" UDEN ACCELEROMETER
ANTI-FORURENING TEKNIK BIL ANTIFORURENING TEKNISK KØRETØJ L4
PARTIKELFILTER UDEN PARTIKELFILTER
VENTILATOR 1 BLÆSER 1 HASTIGHED 100 W
KANISTER OPSAMLING BENZINDAMP STYRET
Gearkasse Transmission
TRANSMISSION MEK. GEAR 5
GEARKASSE (TEKNISKE DATA) MEK. GEAR MA FORSTÆRKET (C)
UDVEKSLINGSFORHOLD CP 13 X 61
SPEEDOMETERDREVSUDVEKSLING UDEN C T
HJULTYPE HJUL STÅL 15 TOMMER
GEARKASSETYPE (HOMOLOGERING) TYPE GK MA/5 N
DIFFERENTIALE (HUS) DIFFERENTIALE 77
DÆK (STØRRELSE, TYPE) DÆK 195X65X15 H
MONTEREDE HJUL HJUL 6 TOMMER
HJUL (TYPE) MONTAGE HJUL STÅL
GEARKASSE TYPE MEK. GEAR MA
Affjedring Styretøj Bremser
ABS-SYSTEM ABS
KRÆNGNINGSSTABILISATOR BAG KRÆNGNINGSSTABILISATOR BAG DIA. 26
STYRETØJ SERVOSTYRING VARIABEL
KRÆNGNINGSSTABILISATOR FOR KRÆNGNINGSSTABILISATOR FOR DIA. 21
BREMSETYPE VENTILEREDE SKIVER FORAN/SKIVER BAG
AFFJEDRING AFFJEDRING NORMAL
ESP UDEN ESP-SYSTEM
TILKNYTTET VARIANT BREMSER ABS BOSCH 8 0
Karrosseri Udstyr
ANHÆNGERTRÆK UDEN BUGSERINGSØJE
HORN HORN INDSTILLET
ANTENNE ANTENNE TAG KORT
SIDE PYNTELISTER (FORM)S BESKYTT.LISTER SIDE GENNEMFARVET
SIDE PYNTELISTER (DIMENSIONER) BESKYTT.LISTER SIDE
HJULKAPSEL (TYPE) DESIGN OCEAN 8 HULLER 15 TOMMER
BAKLYS MED 1 BAKLYS
EKSTRA BESKYTTELSE (UNDER MOTOR) UDEN EKSTRA BESKYTTELSE UNDER MOTOR
SUPPLERENDE FUNKTION SIDESPEJL SIDESPEJL NEDFÆLDELIGT MANUELT
RØRHALE UDEN PYNTELISTE UDSTØDNING
VINDUESVISKER FOR VINDUESVISKER FOR UDEN REGNSENSOR
VINDUESVISKER BAG VINDUESVISKER BAG
LYGTEVISKER LYGTEVASKER
BLÆNDPROP FRONT MED BLÆNDPLADE HØJRE (KORT)
TAGRUDE UDEN TAGVINDUE
KOFANGER KOFANGER FOR/BAG STANDARD INDFARVET
PLASTINDERSKÆRM (STÆNKKLAP) UDEN STÆNKLAPPER BAG
TÅGELYGTE UDEN TÅGEFORLYGTER
SIDESPEJL (VENSTRE SIDE) SIDESPEJL FØRER ELEKTRISK BETJ
SIDESPEJL (HØJRE SIDE) ELEKTRISK BETJENT SIDESPEJL I PASSAGERSIDEN
RESERVEHJUL HJUL STÅL + STANDARDDÆK
UDVENDIGT TILBEHØR HÅNDTAG UDV.+PYNT KLAP+SIDESPEJL NEUTRA
BAGRUDEVASKER VINDUESVISKER BAG
SOLTAG FAST TAG
KOFANGER LISTE LISTE KOFANGER FARVET I MASSEN
RUDE (FORM) TONET
BAGESTE TREKANTRUDE (TYPE) UDEN SIDERUDE BAG
RUDE (TYPE) IKKE-LYDISOLERET FORRUDE
Indvendigt udstyr
RADIO-INFORMATION-KOMMUNIKATION UDSTYRSPAKKE FORMONTERING RADIO STD / INFO 2
KNÆAIRBAG VED FØRERSÆDE UDEN FØRERAIRBAG KNÆ
INDTRÆK TYPE VÆVET STOF APIACA + EKFA "MT"
TYVERIALARM UDEN TYVERIALARM
NAKKESTØTTE BAG NAKKESTØTTE BAG JUSTERBAR
NAKKESTØTTE FOR NAKKESTØTTE FOR JUSTERBAR
BAGSÆDE BAGSÆDE SEPARAT NEDFÆLDELIGT
EKSTRA SÆDE UDEN EKSTRA SÆDE
ARMLÆN BAGSÆDE UDEN ARMLÆN BAG
LISTE TIL GULVPLADE I LAST-/BAGAGERUM UDEN LISTE LASTRUM
BAGAGESKJUL MED BAGAGEAFDÆKNING
SIKKERHEDSSELE BAG SIKKER.SELE BAG 3 SELESTRAM 3-PUNKTS
SIKKERHEDSSELE FOR PYROTEKNISK SELESTRAMMER MED ALARM
KLIMA (OMGIVENDE TEMP.) LANDE, MEGET KOLDE
GEARGRADUERING GRADUATION I KM/T
RADIOUDSTYR STRØM MODT.ANTENNE HØJT. FOR/BAG DISKANT
FØRERSIDE (FØRERPLADS) VENSTRESTYRET
TILSKUDSVARMER UDEN EKSTRA VARMESYSTEM
UDSTYR TIL INSTRUMENTBORD INSTRUMENTBORD STD + FRONT QUIKSILVER
VARIATION BEKLÆDNING INDVENDIGT UDSTYR INDTRÆK STANDARD
HØJTTALER 4 HØJTT. FOR (2 DISKANT + 2 FOR) + 2 BAG
RADIO BETJENING FJERNBETJENING RADIO UDEN CD-FUNKTION
AFSKÆRMNING (GARDIN, SOLSKÆRM SIDE, SOLTAG) UDEN SOLGARDIN BAG
HØJDEREGULERING HØJRE FORSÆDE UDEN HØJDEJUSTERING I PASSAGERFORSÆDE
JUSTERING VENSTRE FORSÆDE UDEN LÆNDE- OG SIDESTØTTE FØRER
JUSTERING HØJRE FORSÆDE UDEN LÆNDE- OG SIDESTØTTE PASSAGER
HØJDEJUSTERING FØRERSÆDE UDEN NEDFÆLDNING FORSÆDE FØRER
NEDFÆLDNING HØJRE FORSÆDE UDEN NEDFÆLDNING FORSÆDE PASSAGER
ARMLÆN FORSÆDE MONTAGE UDEN ARMLÆN FORAN
DISPLAY FOR UDETEMPERATUR UDENDØRSTEMP.MÅLER
CD UDEN MONTAGE COMPACT DISK
OPBEVARINGSRUM UDEN OPBEVARINGSBOKS
NAVIGATIONSSYSTEM UDEN NAVIGATIONSSYSTEM
RUDEHEJS BAG RUDEHEJS BAG MANUEL BETJ
FORRESTE RUDEHEJS, FØRERSIDE RUDEHEJS FOR FØRER SEKVENTIEL BETJ
FORRESTE RUDEHEJS, PASSAGERSIDE RUDEHEJS FOR PASSAGER SEKVENTIEL BETJ
DISPLAY DISPLAY (RADIO+UR+OG/EL. TEMP,CD)
MAKE-UP SPEJL FØRER SKJULT+PASSAG IKKE SKJULT UDEN LYS
OLIEMÅLER OLIESTANDSMODTAGER
MONTERING NAKKESTØTTE BAG MONTAGE 3 NAKKESTØTTE BAG
SÆDEVARMEELEMENT SÆDE OPVARMET
FORRESTE SIDEAIRBAG AIRBAG SIDE BRYST + LOFT
PASSAGER AIRBAG AIRBAG PASSAGERSIDE
EL-RUDEHEJS (FUNKTION) KLEMSIKRING FØRER + PASSAGER
TRIPCOMPUTER MED TRIPCOMPUTER
UDSTYRSPAKKE UDEN UDSTYRSPAKKE
SIDESPEJL (OPVARMET) SIDESPEJL EL-OPVARMET
FRAKOBLING AF AIRBAG AIRBAG MANUEL AFBRYDELSE
INDVENDIGT DØRGREB (UDSEENDE) INDV. BETJENING AF DØR SORT
AFDÆKNING FORSÆDE ///
OPBEVARINGSRUM (FØRERPLADS) UDEN OPBEVARINGSRUM TAGKONSOL FOR
RADIO INDRETNING RADIO
AIRCONDITION UDEN KØLING
FARTPILOT UDEN FARTPILOT
HØJDEREGULERING VENSTRE FORSÆDE SÆDEPUDE FØRER PARALLEL INDSTILLING
BAKSPEJL BAKSPEJL DAG - NAT
FØRERAIRBAG AIRBAG FØRERSIDE
OPBEVARINGSRUM LASTRUM MED BAGAGERUMSNET
PARKERINGSHJÆLP UDEN FORHINDRINGSDETEKTOR
TILPASNING BEKLÆDNING GEARSTANGKNOP KROMINDSATS
MÅTTE UDEN EKSTRA MÅTTER
FORSTÆRKER EQUALISER UDEN FORSTÆRKER EQUALIZER
LÅSEKNAP LÅS SIMPEL
BAGESTE TREKANTRUDE (TYPE) UDEN SIDERUDE BAG
RUDE (TYPE) IKKE-LYDISOLERET FORRUDE
RAT RAT SKUMGUMMI 3 ARME
VENTILATOR 1 BLÆSER 1 HASTIGHED 100 W
Elektricitet
GENERATOR GENERATOR KLASSE 9
HORN HORN INDSTILLET
BATTERI BATTERI L1 300
STARTER STARTER KLASSE 3
SPECIALLYS KØRELYS
BAKLYS MED 1 BAKLYS
SUPPLERENDE FUNKTION SIDESPEJL SIDESPEJL NEDFÆLDELIGT MANUELT
MULTIPLEX-SYSTEM MONTERING AF MULTIPLEX CAN VAN NET
TÅGELYGTE UDEN TÅGEFORLYGTER
Udstyrsproducenter
TILKNYTTET VARIANT INDSPRØJTNING BOSCH INDSPRØJTNINGSSYSTEM
TILKNYTTET VARIANT BREMSER ABS BOSCH 8 0
Diverse
VARIANT KRITERIE, KUNDEKONCEPT STANDARD
ALM. DIESELMODEL ATMOSFÆRE NORMAL
FØRERSIDE (FØRERPLADS) VENSTRESTYRET
STIK RADIOAFLYTNING UDEN TILBEHØRSSTIK
KØRSELSSIDE KØRSEL I HØJRE SIDE
SIDEKOLLISION DØR UDEN FORSTÆRKNING
NØGLESÆT 1 NØGLE PLIP HF + 1 UNIK HOVEDNØGLE
FØRSTEHJÆLPSUDSTYR UDEN NØDHJÆLPSUDSTYR
KØRSEL BONNE ROUTE ///
UDVENDIGT TILBEHØR HÅNDTAG UDV.+PYNT KLAP+SIDESPEJL NEUTRA
HASTIGHEDSKONTROL UDEN FARTOVERVÅGNING
BS-BOKS BSI COM2000
-
Tak for hjælpen gutter, jeg kan komme frem til at motorkoden er NFU og så er det indsprøjtning der er TU5JP4.
Så kan jeg få bestilt en udstødning på Ebay ;)
-
Fra e-bay kan jeg da anbefale tyske "Ausspuff Express" (Fedt navn) Bestilte komplet til min 406'er fra kat og bag ud. 676,- alt inklusive, og inden for EU - virker som en OK kvalitet, med monteringssæt - bestilte natten til mandag og det lå i min gård onsdag eftermiddag
-
Hej guppy
tak for hint, umiddelbart er priserne nogenlunde ens. Nu ved jeg ikke med din, men jeg kan se at mit mellemrør blir skåret over midt på, (kan forestille mig det er pga fragten blir billigere, hvis pakken er kortere) og samlet med sådan en "klemme-tætne-fætter".
Har du erfaring med det, er den samling 100% tæt efterfølgende.
Samledelen kan ses på billedet her, yderst til venstre:
http://www.ebay.de/itm/AUSPUFFANLAGE-AUSPUFF-PEUGEOT-307-1-6-110PS-MONTAGESATZ-VERZINKT-/371423803713?hash=item567a957941
-
Ole S skrev:
jeg kan se at mit mellemrør blir skåret over midt på, (kan forestille mig det er pga fragten blir billigere, hvis pakken er kortere) og samlet med sådan en "klemme-tætne-fætter".
Har du erfaring med det, er den samling 100% tæt efterfølgende.
Jeg prøvede det engang til en Fiat Brava (jeg ved det godt, men jeg manglede en billig bil et par måneder) her passede samlestykket ad h...... til, og jeg endte med at flække det på langs, spænde det omkring udstødningen og svejse det sammen, det kunne simpelthen ikke gå over røret, men jeg kan ikke se om det er samme model på billedet, eller det er den udgave der kan variere nogle millimeter.
Holt
-
Hej
Prøvede at benytte samlemuffe sidste efterårår (på Birgits 307er), da kraven på mellemrøret var tæret ved overgang til lyddæmperen, og idet "mine forventninger" til mellemrøret er, at det skal holde til 2 lydpotter - så fik jeg fat i en kort 45 mm svejsetylle (hedder det vist) samt en kort samlemuffe. Det blev fedtet godt ind i pasta og spændt fast / det er fortsat tæt, og ser ud til at vkrke.
Det tærede blev savet væk og erstattet med ovennævnte. Det kostede tilsammen kr. 70 og kr. 60,- / tyllen købt hos tidl. garagemekaniker og muffen hos Thansen, som netop i den måned havde 20% lavere priser på udst. (Biltema fører også samlemuffer).
Fordelen var så her, at forinden hang bageste ophæng til lyddæmperen godt 2 cm. bag holderen, der er monteret på venstre vange, hvorfor det nu blev lige over hinanden / en god fornemmelse.
Med de lave priser, som åbenbart er ebay udstødningsrør og dele, så bliver det næste gang , sikkert: Byt til nyt.
vh: Niels
-
Ja - røret er skåret over - der er en kraftig muffe med, og jeg havde ingen problemer med at få det tæt. Bar giv den det hvide monteringspasta, og lad så bilen gå i tomgang så det bliver varmt og lad den køle igen.
-
Tak for info. Nej til de priser gider jeg sgi ikke bøvle med at samle nyt og gammelt, det er nyt hele vejen hver gang.
Jeg er spændt på, holdbarheden af udstødningen, synes det er vildt det kan købes til de priser, halvdelen af prisen end ved f.eks thansen, og en tredjedel af prisen ift refako
-
Undersøg evt. lige hvad du kan presse en original ned. Overskårne rør og ekstra muffer lyder i mine ører som klamp. Ofte vil de samlinger være dømt til gennemtæring.
Gav 1500,- for original mellem- og bagpotte til vores 406er i sommer. Det passer perfekt. Dæmpningen er perfekt og modstanden i orden. Holdbarheden er normalt væsentligt bedre end på de uoriginale, så i min optik er besparelsen og muffe-løsningerne lidt tvivlsom i det lang løb.
Bosal og Walker er dog i den bedre ende, men prisen meget tæt på den originale.
VH
-
Har prøvet walker, var jeg nu ikke særlig imponeret over. Min erfaring er at uoriginale udstødninger holder i 2 år, hverken mere eller mindre. Har aldrig prøvet en original, dæmpning og modstand er jeg fuldstændig ligeglad med, den skal bare virke efter hensigten. ;)
-
Jeg vil vædde mit reservehjul :) på at sådan et udstødning er tæret andre steder længe før den kraftige galvaniserede muffe der var med til mit. Selve overlappet er faktisk ret langt. Og skulle jeg tabe reservehjulet :) er det vel bare at klaske en ny muffe på. De findes i alle størrelser. Kan ikke se at sådan en samling skulle være mere "Klamp" end de andre samlinger, hvor de fleste udstødninger starter med at tære. Enten i selve samlingen eller svejsningen. Og gider man ikke rustne fabrikater, findes alle dele til selv at lave et i rustfrit stål. Der kommer man så til at stå med en fin udstødning, den dag man hæver skrot præmien :) Jeg er nok mest enig i Ole's holdning. På med lortet, tager 1½-2 timer hjemme i min gård med en donkraft. Køre til det dør, og så lave samme stunt igen. Så har man heller ikke hele pensionsopsparingen bundet i blikrør.