Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Berri efter 16. September 2015, 12:01
-
Hej
Jeg har en Peugeot 307, 1.6 110 H. fra 2003.
For et par måneder siden røg min gamle motor, købte en ny motor hos et ophug. Fik sat den i og troede alt var fint.
Men desværre så har jeg fået et problem med motorskiftet. Fra dag 1 efter jeg fik skiftet motor, så vil motoren ikke trække, jeg kan trykke gas pedalen helt ned, men der går op imod 5 sek før den begynder at trække. Eller den skal over 3000 omdrejninger eller over de 30 kmt før den vil kører ordenligt.
Jeg har haft den flere forskellige steder, som alle har sagt noget forskelligt. efter motorskiftet har jeg så fået skiftet, benzin pumpe, tændrør plus tilbehør, kasylisator og en del andre ting, fordi hvert værksted har sagt at det kunne være en af de ting.
Nu har det sidste værksted (Franske-biler) sagt at det nok er ESU Computeren den er gal med, den kan ikke tale ordeligt med resten af motoren og registere ikke når jeg giver den gas.
Det er en dyr omgang at skifte en computer, så vil høre om der er nogen der har oplevet det samme, eller kender noget til dette problem, og om der er en her i netværket der er expert på dette område.
Jeg bor i københavn!
Ser frem til at høre fra jer.
På forhånd tak!
-
Hej!
Fejludlæsning/live data med PP2000 kan måske hjælpe dig på vej!
Der er flere her på siden der kan hjælpe...
Mvh
-
Lidt af et skud i tågen, prøv at se denne tråd:
http://www.peugeotclub.dk/forum/viewthread.php?forum_id=8&thread_id=11113
Hvis alt andet svigter, har jeg en motorstyreboks, bsi boks og de nødvendige startspærrechips til sådan en model liggende.
Holt
-
Var de 2 motorer med samme indspr anlæg ? hvad er evt flyttet fra gammel motor til ny ? jeg tror spjældhuset skal nulstilles og initaliseres men du skal lige kontr at du ikke kører med ME7.4.4 på den ene og ME 7.4.5 på den anden , ECU,en går ikke i stykker efter motorskifte
-
KHJ skrev:
Var de 2 motorer med samme indspr anlæg ? hvad er evt flyttet fra gammel motor til ny ? jeg tror spjældhuset skal nulstilles og initaliseres men du skal lige kontr at du ikke kører med ME7.4.4 på den ene og ME 7.4.5 på den anden , ECU,en går ikke i stykker efter motorskifte
Tror de har taget små ting med fra den gamle til den nye så som oliefiltre med mere. Jeg har desværre ikke så meget forstand på elektronikken i bilen, hvor kan jeg tjekke om det er ME7.4.4 og ME 7.4.5 ?
-
Holt skrev:
Lidt af et skud i tågen, prøv at se denne tråd:
http://www.peugeotclub.dk/forum/viewthread.php?forum_id=8&thread_id=11113
Hvis alt andet svigter, har jeg en motorstyreboks, bsi boks og de nødvendige startspærrechips til sådan en model liggende.
Holt
HEj Holt,
Tak for dit svar.
Det tråd du henviser til lyder meget som det problem jeg har med bilen. før jeg fik skiftet motor fik jeg også denne besked 'Anti Pollution Fault' som han beskriver i sit indlæg.
Efter motorskift er beskeden der ikke mere, men har stadig problem med at trække. værkstedet Franske-Biler tror det har noget at gøre med gaspedalen og den info den sender til bilens computer. men det er ret dyrt at få skiftet, så tør ikke at smide alle de penge efter det, nu hvor de ikke er sikre på om det vil løse problemet.
-
superpjok skrev:
Hej!
Fejludlæsning/live data med PP2000 kan måske hjælpe dig på vej!
Der er flere her på siden der kan hjælpe...
Mvh
Hej tak for svar.
Ved du hvem der kan hjælpe med sådan en test?
Måske dumt spørgsmål, men er det ikke de samme teste de kører med hos et peugeot værksted?
-
Hej!
JO""" det er samme som hos Peugeot, dog plejer det at være til en anden pris hvis der er en i nærheden med en tester :-)
mvh
-
Hej Berri.
Det er en ØV-situation, men måske,
hvis det er analog mine problemer i den tråd, som Holt henviser til, så gør som Superpjok nævner - få fat i en person med PP 2000 tester, og overvær testen + skriv det viste ned - også de bogstaver og tal KHJ henviser til (min viste: ME7 44 NFU)................I Københavns-området har jeg tidligere set nævnt er person, som har "navnet" GJALD, og måske han kan hjælpe dig.
Du kan allerede nu kontrollere dit nr. ved af fjerne låget på sikringsboksen i motorrummet, hvor "modellen" er anført - det kan da nok snild ske din ophugger kan oplyse dig det nummer, som tilhører den ny motor (donerbilen - han kan vel bare gå ud og kigge ned i sikringsboksen).
Er numrene de samme, ville jeg prøve at "initialisere / kode" spjældhuset med den fremgangsmåde, der er anvist i tidligere tråd
og
i fald dette ej virker, hvad så med at kontakte en livline (med samme bilmodel) for midlertidigt at låne speederpedal og / eller spjældhus (husk "kodning" hver gang)-
Skulle det være en af nævnte dele, koster de nok begrænset hos en seriøs hugger - ellers er de vist guld værd.
Nå - ikke mere herfra...... Håber du får løst problemet. . . . . vh: Niels
-
Så prøver du at kigge på din motorstyreboks som sidder under dækslet foran batteriet der står BOSCH ME7.x.x , kigger du på spjældhuset og ser om det er med metal / alu eller plastik endedæksel der hvor multistikket monteres
-
Hvor i verden bor bilen ?
-
AXE1 skrev:
Hvor i verden bor bilen ?
Prøv at kigge på 3 sidste linje ved #1
-
pug407aut skrev:
AXE1 skrev:
Hvor i verden bor bilen ?
Prøv at kigge på 3 sidste linje ved #1
" Jeg bor i København "
Det var nu bilen jeg tænkte på..... ;-)
Nå jeg må jo bare lære at læse.... :-)
-
AXE1 skrev:
pug407aut skrev:
AXE1 skrev:
Hvor i verden bor bilen ?
Prøv at kigge på 3 sidste linje ved #1
" Jeg bor i København "
Det var nu bilen jeg tænkte på..... ;-)
Nå jeg må jo bare lære at læse.... :-)
Bilen og jeg bor Vesterbro, København :)
-
Har du fået løst det ?
-
KHJ skrev:
Har du fået løst det ?
Jeg er lige været væk den seneste uges tid. Men har desværre ikke fået det løst, og søger stadig hjælp...
-
hvis det ikke virker hvorfor kontrollerer du så ikke det jeg skrev den 17 og svarer tilbage ? hvis det er opstået efter skift af motor og der intet var inden må fejlen ligge i det der er lavet
-
KHJ skrev:
hvis det ikke virker hvorfor kontrollerer du så ikke det jeg skrev den 17 og svarer tilbage ? hvis det er opstået efter skift af motor og der intet var inden må fejlen ligge i det der er lavet
Jeg har lige taget et billede af computeren. (Se vedlagte billede)
Det er sket efter motorskift, der er 3 værksteder der har kigget på det. Au2vest, Peugeot østerbro og Franske-biler, og ingen har kunne finde fejlen.
Efter motorskift, har bilen begyndt at brumme meget fra udstødning, hoster i tomgang og kan ikke trække.
Alle steder siger at motoren ikke fejlen noget, og det burde ikke være det...
Franske-biler tror det kunne være kører computeren som ikke måler hvor meget benzin der kommer ud til motoren.
-
Hej ja det er så en ME 7.4.4 hvad med spjældhuset billede ?
-
det er turboen hvis du sådan på jeg har lige fået skift min
min kun ikke komme op i fart
så nu køre den 100 %
-
tdn23 skrev:
det er turboen hvis du sådan på jeg har lige fået skift min
min kun ikke komme op i fart
så nu køre den 100 %
NFU har ingen turbo , men måske det hjalp med en
-
KHJ skrev:
Hej ja det er så en ME 7.4.4 hvad med spjældhuset billede ?
Ved ikke helt hvor spjældhuset sidder, men her er billeder fra motoreren.
https://billedeupload.dk/images/TehcR.jpg
https://billedeupload.dk/images/ShCwN.jpg
https://billedeupload.dk/images/XJvA.jpg
https://billedeupload.dk/images/LqSCR.jpg
-
Hej
Spjældhuset fremgår ikke af de 4 billeder, men følger du det tykke indsugningsrør / slangen, som kommer direkte fra luftfilteret - og ser hvor denne slange ender (efter en 90 gr. knæk mod venstre) .... så har du spjældhuset. Den sidder i øvrigt til venstre for beholder til bremsevæske.
Prøv ellers at Google BILLEDE med teksten: spjældhus Peugeot 307 / så dukker flere billeder af emnet op på skærmen.
vh: Niels