Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Kenneth68 efter 14. Oktober 2015, 19:14
-
Hej jeg har en Peugeot 307 1,6 16v motor kode NFU .
Som bruger rigtig meget olie. Det er mellem 1,5 til 2 liter på under 500 km .
Motor er fuldstændig ren uden på den spilder ikke en dråbe.
Den har også godt nok træk når man kører ude på vejen, også på motorvej, og motor går også godt i tomgang mellem 850 - 900 omd.
Men den kan ryge noget når man lige har holdt stille i et kryds, og så starter op igen, og går så også lige ned i omd. i få sek. men kommer så op igen . Tror selv det kan være noget med topstykke/ ventileren at gør .
Har købt en anden motor som står klar.
Men ville det måske være nok at skift topstykke , det ville jo spare en masse tide og penge i nye dele . Mvh Kenneth.
-
Det var godt nok voldsomt, synes ikke den motor er kendt for at bruge olie. Har den kørt meget langt?
Mit bud vil være olietyve, men det kan jo også være stempelringe.
Var det mig, havde jeg byttet motoren, ærgerligt at skifte top, hvis det så viser sig at være stempelringe. Vil du bytte toppen, koster det jo et slibesæt. Et motorskift koster vel "kun" tiden.
-
den har ca kørt 240,000 km
-
Nej det er jo ingen ting
-
Nej det er ikke mange km Ole . Og retter lige mig selv den har kun kørt 228000 km. :)
-
Min har også kørt lige deromkring. Den bruger ikke en målbar mængde olie imellem skift.