Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Jakob J efter 27. Oktober 2015, 16:27
-
Hej
Jeg skal have fundet denne sensor, da den ud fra hvad jeg har læst mig til, er defekt. Umiddelbart skrives der under bremsevæskebeholder på bremseforstærker, men jeg kan ikke se den. Går ud fra, at den ser nogenlunde således ud:
http://www.ebay.co.uk/itm/Particulate-Filter-Differential-Pressure-Sensor-FAP-DPF-Peugeot-206-207-307-407-/291379592989?hash=item43d793bf1d
-
Jeg har konkluderet at den er defekt ud fra dette emne, som desværre ligger i arkivet og er låst:
http://www.peugeotclub.dk/forum/viewthread.php?forum_id=2&thread_id=6440
-
Hvis det er differencetryksensoren til partikkelfilteret sidder den langt ned under bremseforstærkeren den skal skiftes nede fra
-
Det er lige præcis den. Har fejlkode P1429.
Jeg takker!
Ved du om den sensor jeg linker til er den korrekte? Som sagt 406 2,0 hdi RHS.
-
Nej jeg synes ikke jeg kommer til noget brugbart men den hedder 1618 Z9
-
Nu skal bilen synes så jeg skal have skiftet snesoren, så motorfejlen kan slettes. Jeg købte den sensor med partnr. som blev foreslået, men den ser ikke ud til at passe :(
Jeg har taget et billede af den sensor (formoder det er den rigtige jeg kigger på. Der går 2 slanger, én fra før DPF og én fra efter DPF og op til sensoren), som sidder på bilen. Stikket på den jeg har købt, ser ud til at være det samme, men slangerne og monteringen er anderledes på den eksisterende.
Jeg har googlet en sensor igen, men kan ikke umiddelbart finde nogen magen til eksisterende.
Kan I hjælpe?
-
Jeg tror simpelthen jeg har fundet den, men det er umiddelbart til Ford/Mazda :|
http://www.ebay.de/itm/Neu-FORD-MAZDA-3-BK-DPF-Differenzdrucksensor-Drucksensor-3M5A-5L200-AB-1415606-/171997788569?hash=item280bddf999:g:nBgAAOSwiwVWRakV
Nogen der kan bekræfte, at det er den? Ellers må jeg forbi Peugeot og cleare den 100 % af.
-
Hej Jakob
Hvad er fejlen, for stor forskel i dif. tryk?
Har selv sådan en lækker vogn.. Min sensor fejlede ikke noget! Der var slangerne stoppet...
Og der skulle lidt tålmodighed til at få dem renset igen.. Peugeot har noget væske de hælder igennem som åbenbart kan fjerne partiklerne... Jeg troede selv jeg kunne rense dem med tryk luft dog uden held...
Men fik ny sensor og en rengøring.. den nye sensor er ændret så nej den ligner ikke den gamle, blot stikket skal være af samme type!
mvh. Frederik
-
Hej Frederik
Den siger 117.6 i forskel. Læste mig til at så er sensoren færdig.
Dvs at du mener at jeg skal forsøge at montere den sensor som jeg har købt? Hvor sikker er du på dette?
-
Den er jeg rimelig sikker på. Mener den slange med hvid mærke skal på længest over mod stikket. Har selv skiftet fra gammel til ny type, da jeg havde 406'eren 😊
-
Hej Jakob
Ja vores 406'er kører med den nu... Men jeg ville gøre slangerne rene os!
Mvh. Frederik
-
117 mb derfor kan sensoren godt være ok , men partikkelfilteret er stoppet , hvis den viser 0 mb når motoren ikke er startet tror jeg ike den fejler noget ,
det billede du viser er den udgåede model , den nye fylder kun 1/3 del af den gamle og den ene stuts er stadig mærket med en hvid firkant som svarer til prikken på den gamle
-
Hej
Jeg skylder jer en tilbagemelding og et tak for hjælpen.
Tjekkede differencen på trykket med slukket motor. 117 mb.
Tog så stikket af den gl. sensor og satte det på den nye. Tjekkede så forskellen igen. Nu lå den på 0,0. Ergo var der nok noget galt med den gl.
Gav slangerne en gang trykluft inden det blev samlet. Jeg kunne godt blæse igennem begge og monstanden føltes ens. Tydede ikke på at det var stoppet. Samlede det hele og fik slettet de gl fejl.
Startede så motoren op og tjekkede trykket igen. Fortsat 0,0 med et par enkelte små udsving.
Nu håber jeg bare på at jeg har ramt plet og slipper for en lysende lampe (og bilen går igennem syn :))
Tak for hjælpen