Peugeot Club Danmark

Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: KGP2005 efter 05. Januar 2016, 19:54

Titel: Ny motor??
Indlæg af: KGP2005 efter 05. Januar 2016, 19:54
Hej

Jeg har en 206 1.6 pt... Ville jeg kunne smide en 2.0 GTI motor i??

Jeg kan købe sådan en motor, og tænkte det kunne da være rart med lidt mere kraft på, men..

Hvad skal jeg være opmærksom på?? Skal jeg købe gearkassen med eller??

Jeg skifter den ikke selv, får selvgølgelig en prof. til det..
Titel: RE: Ny motor??
Indlæg af: Ole S efter 06. Januar 2016, 16:08
Du skal nok også være opmærksom på skat, har du tjekket den lovmæssige side af sagen.
Titel: RE: Ny motor??
Indlæg af: KGP2005 efter 06. Januar 2016, 17:24
Nææ, men noget med man gerne må øge med 20%
Titel: RE: Ny motor??
Indlæg af: Holt efter 06. Januar 2016, 18:04
Jeg skrev en længere stil om dette i går aftes, men fik åbenbart ikke gemt indlægget.
Mine første ord var GLEM DET.
ud over motor skal du bruge gearkassen, trækakslerne, udstødningen og sandsynligvis også køler og slanger.
Så kommer problemet med motorstyringen, enten skal startspærren fjernes, eller du skal bruge både motorstyring, BSI boks og startspærrechip fra samme donor. BSI boksen skal så kodes om til det udstyr der ikke er ens i de to biler.
HVIS du så får bilen til at køre, skal den synes, og du skal som Ole skriver lige forbi SKAT og spytte lidt i kassen, skal du oveni købet betale en professionel timeløn for opgaven, bliver det vist en ret dyr bil, når man så ser at en ægte GTI sælges på DBA for priser mellem 10.000 og 20.000 kr, var du nok bedre tjent med at sælge din egen, og købe en ægte med alt hvad det medfører af ekstraudstyr.

Angående 20% reglen, er det lidt svært at holde, når en 1.6 har 110 og en 2.0 har 135 HK


Holt
Titel: RE: Ny motor??
Indlæg af: KGP2005 efter 09. Januar 2016, 10:01
Citér
Holt skrev:
Jeg skrev en længere stil om dette i går aftes, men fik åbenbart ikke gemt indlægget.
Mine første ord var GLEM DET.
ud over motor skal du bruge gearkassen, trækakslerne, udstødningen og sandsynligvis også køler og slanger.
Så kommer problemet med motorstyringen, enten skal startspærren fjernes, eller du skal bruge både motorstyring, BSI boks og startspærrechip fra samme donor. BSI boksen skal så kodes om til det udstyr der ikke er ens i de to biler.
HVIS du så får bilen til at køre, skal den synes, og du skal som Ole skriver lige forbi SKAT og spytte lidt i kassen, skal du oveni købet betale en professionel timeløn for opgaven, bliver det vist en ret dyr bil, når man så ser at en ægte GTI sælges på DBA for priser mellem 10.000 og 20.000 kr, var du nok bedre tjent med at sælge din egen, og købe en ægte med alt hvad det medfører af ekstraudstyr.

Angående 20% reglen, er det lidt svært at holde, når en 1.6 har 110 og en 2.0 har 135 HK


Holt


Ok, tak for indlægget...Jeg går ikke igang med det, kan godt se det bliver besværligt..