Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Rene69 efter 07. Januar 2016, 14:20
-
Hej. Jeg har lige købt en 207 1,4 HDI som viser motorfejl og skriver Antipollution fault, tester viser fejl på luftmassemåler. Den har jeg skiftet, uden resultat. Efter nulstilling med tester lyser lampen igen efter 2 km's kørsel. Motoren lyder samtidig en smule anstrengt, men det kan være at det er fordi den kører på nødprogram, det er som om den visler meget svagt (luftlyd) under acceleration.. nogen idéer??
-
Hvad er den målte luftgennemstrømning , hvis den er utæt og tager luften uden om luftmassemåleren
går det ikke
-
KHJ skrev:
Hvad er den målte luftgennemstrømning , hvis den er utæt og tager luften uden om luftmassemåleren
går det ikke
Det lyder faktisk som om den er utæt, men jeg kan ikke se hvor det skulle være. Men der må være en grund til at den viser på fejl på luftmasse måleren, også efter den er skiftet. Bortset fra at den kører på nødprogram kører den fint nok, hakker eller ryger ikke.
Den lille slange som går ind i den store slange mellem luftmassemåleren og turboen sidder ikke fast. Prøver at skifte begge slanger, det er vidst et sæt man kan købe samlet. Håber det hjælper :)
-
Jeg kender ikke til 207 partikkel filter, men til en 307.
Der kan være problemer med en differential sensor der måler trykket over partikel filteret.
Du kan følge de to rør fra hver ende af filteret op til sensoren.
Sensor skift anbefales når additiv system genfyldes.
Når min bliver begynder at melde fejl får den 1/2-1 liter liquide moly og frisk kørsel.
Så går det en rum tid før fejlen kommer tilbage.
Rene69 skrev:
Hej. Jeg har lige købt en 207 1,4 HDI som viser motorfejl og skriver Antipollution fault, tester viser fejl på luftmassemåler. Den har jeg skiftet, uden resultat. Efter nulstilling med tester lyser lampen igen efter 2 km's kørsel. Motoren lyder samtidig en smule anstrengt, men det kan være at det er fordi den kører på nødprogram, det er som om den visler meget svagt (luftlyd) under acceleration.. nogen idéer??
-
Er der nogen som ved hvad tallene fra luftmassemåleren skal være? Bilen sætter stadig fejl på den, selv om luftmassemåler og slangen mellem måleren og turbo er skiftet.
-
Den bliver ved med at skrive fejl på luftmasse føler og forvarmer relæ. Begge dele er nu skiftet, men problemet er der stadig. Efter en weekend med en del småture i byen slukker lampen og bilen kører som den skal.. Så snart den så får lidt omdrejninger ved tilkørslen på motorvejen mandag morgen, lyser lampen igen og den går i nødprogram. Skal den bare køres til nærmeste autoophugger?? :-))
-
Hvilken tester er der blevet brugt til fejlsøgningen?
-
Jeg kender ikke navnet på testeren, men det var på uautoriseret værksted. Kan Peugeots egen tester se mere end 'andre' testere kan?
-
Turbotrykslangen var revnet, det kunne god betale sig at køre på autoriseret værksted, fejlen blev fundet på 30 min.