Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: bondo efter 25. Januar 2016, 17:41
-
Benzinpumpen kører ikke. Havde lige voltmeteret i stikket - ingenting. :-(
Sådan inden jeg pilleskillerad fra en kant af:
Hvad er betingelserne for at brændstofpumpen kører? Kun trykføler, eller også tid efter man har drejet nøglen?
Hvilken sikring er det... hmm... ?
Der er vel et relæ til den?
-
Er der et rødt tryk, ude i motorrummet?
Det kommer an på modellen, det ældre er der et relæ, i samme box som ECU, de nye sider relæet i sikringsboxen.
Vis der ikke er et rødt tryk, kan man tag strømmen fra batteriet, venter i 30minuter og sæt strøm på igen.
Betingelserne for brændstofpumpen køre, er trykket falder i pumpen.
-
flimmer skrev:
Er der et rødt tryk, ude i motorrummet?
Nixen.
Det kommer an på modellen, det ældre er der et relæ, i samme box som ECU
Der sidder sådan et her: http://i.imged.pl/przekaznik-citroen-peugeot-bitron-type-240-104-4123131626.jpg
Hvis der ikke er et rødt tryk, kan man tag strømmen fra batteriet, venter i 30minuter og sæt strøm på igen.
Takker.
Betingelserne for brændstofpumpen køre, er trykket falder i pumpen.
OK - dvs med afm. stik på trykmåler, skal den bare køre.
Testede relæet i "det fri". Begge spoler (7-14 2-10) kan trække og begge sluttekontakter (1-11 8-13) virker.
Takker - pusler videre. :-)
-
flimmer skrev:
Er der et rødt tryk, ude i motorrummet?
Gu er der så! Øjnene... :-) Hvad gør denne røde knap?
Betingelserne for brændstofpumpen køre, er trykket falder i pumpen.
Nåeh - "I" pumpen....
Troede ellers jeg havde fejlen, da jeg opdagede det blå stik på kablet ved relæet sad halvt ude. I med det. Hjalp ikke en skid... Relæet klikker tydeligt hørbart. Stadig ingen spænding i stikket ved pumpe (gul-grå). :-(
Argh... kunne førnævnte stik have sprunget en sikring..?? Hmm.. ikke inde i kabinen. Ude i motorrummet.? Bingo. Så kom der sgu liv i pumpen igen.
Summasumarum: Et løst stik ved relæ for pumpe, samt deraf sprunget sikring. :-)
Stadigvæk - hvad er den røde knap til..?
Tak for hjælpen!
-
Sådan man :D gør det selv mekaniker
Den røde knap bruges til, vis man har/er påkørt og airbag er udløst, vil man ikke kunne starte motoren, ved mindre man trykker på den røde knap.
Har læst at nogle gange kan ECU går i selvsving, som derfor hjælper at trykke på den røde knap.
-
Airbaggen behøver ikke at blive udløst, en forfjeder der springer kan være nok. Har prøvet det på en Partner !
Hilsen Biavleren
-
Lidt historie: De sidste uger inden totalt stop, havde den gået noget halvskidt. Alt fra plutten, til otte-taktning, til kortvarige totaltstop. Det kom samtidig med at temperaturen faldt. OK, sprit i lortet. Det hjalp (selvf) ikke.
Bil ind i varmen, afm. alle stik til motorstyring, sprøjte med kontaktrens/fugtfortrænger. Herefter vil dyret ikke starte.... Startspærre var gået i spunk.! Argh.. Lokker min mekaniker til at komme forbi med en PP2000 (flinker mand). Ingen fejl, nøglekoder OK.
OK - siger han så, prøver lige det her: Med tændingen til, afmonteres BSI-boks. Med tændingen fra monteres BSI igen. Caramba - så kunne lortet starte igen!!
Tænkte dette BSI trick kunne "come handy" for andre. :)
Efterfølgende skulle jeg så fortrædelighederne ovenfor igennem. :-)
-
Så er det godt, jeg ikke har BSI boks, har læst at der skulle være nogle, som tit har problemer med BSI boksen
-
Troede jeg alle havde, under en eller anden form? !
-
Nej dem med BSI boks, var dyre at købe, der er 3 typer som jeg kan se det.
1. uden central lås
2. med simple central lås (uden BSI) med eller uden fjernbetjening
3. med superlås (BSI boks)