Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Oleurban75 efter 13. Marts 2016, 16:01
-
Hej
Jeg har lige fået en ny motor til min Peugeot 5008, den er desværre leveret uden tandrem på, kan nogen fortælle mig, hvordan man timer den? Har set timings huller i tand hjul, men de kan jo stå en halv omgang forkert.
Hjælp😀
-
Nej det kan den ikke uden tandrem , hullet i knast og krumtap passer kun et sted og det er der hvor hullerne er
-
Hej
Det vil sige, at du bare sætter knast aksel og krumtap i rigtig position og så på med tandrem?
-
lige præcis ;)
-
du skal lige have en dorn i højtrykspumpen også hvis der er hul i hjul og tilsvarende i pumpen
-
KHJ skrev:
du skal lige have en dorn i højtrykspumpen også hvis der er hul i hjul og tilsvarende i pumpen
Hvorfor skal du det? Det er jo bare en pumpe der laver et tryk til alle 4 dyser?
-
martin306xsi skrev:
KHJ skrev:
du skal lige have en dorn i højtrykspumpen også hvis der er hul i hjul og tilsvarende i pumpen
Hvorfor skal du det? Det er jo bare en pumpe der laver et tryk til alle 4 dyser?
ja jeg ved godt hvad formålet med højtrykspumpen er , men det er for balancen i motoren , jeg kan ikke se herfra om det er en pumpe der er synkron eller asynkron så for ikke at gå ud i den helt store dialog med en der heller ikke ved det .... så er det bare hvis der er hul så sæt en dorn i det skader jo ikke noget uanset
-
Jeg mener (uden at ville hænges op på det) at årsagen til at højtrykspumpen skal stå korrekt er spm KHJ skriver at den er balanceret,.. Balanceret til at give "slaget" samme tid som motoren så det hele køre mere glat, også det der skulle gøre at tandremmen kan køre op til 240000 km...
Ikke skrevet på den mest dybdegående måde men gætter på i kan følge mig :)
-
Jamen det giver da ret god mening hvad i begge skriver :) Jeg spørg bare fordi jeg ikke var klar over det og har faktisk tit undret mig over at der ofte er hul til dorn uden pumpen behøves at låses, så der blev jeg lidt klogere ;)
-
Bare husk at tandrem interval selv på baggrund på perfekt timing ikke nødvendigvis holder 240000 km, det kommer også an på kørestil.. Mener intervallerne og kørestilen er opgivet i servicebogen 😏
-
Hej
fik timet motor og fik det hele sat sammen og motor kom i bil.
vi fik bilen startet og vi var glade...... Lige til motor var blevet lun, så melder den lavt olietryk i tomgang... Total træls. Det er en helt ny blok, med ny olie pumpe osv. Har i nogen ideer til en løsning?
Mvh ole
-
nu skriver du ny blok , er det en fabriksny motor eller blok eller noget renoveret , var der bundkar på ? og er sugerøret med oliesien ny eller flyttet over fra gammel motor eller sad den på
-
Hej Khj
Det er en fabriks ny motor fra Holland, købt gennem motorlageret i København. Den kom med bundkar og olie pumpe, ventiler mm monteret. Jeg har bare flyttet alt externe over. Rimelig træls.
-
Er der fysik ikke noget olietryk eller kan det være olietrykskontakten?????
Så på med en gammeldags olietryksmåler.
-
Olie tryks kontakt er skiftet, så det er ikke den, det er lidt svært at komme ind og måle tryk, da du skal have front og partikel filter af, før du kan komme ind til tryk kontakten.
Har du nogen ide om ladefejl, jeg har postet under el?
Pft