Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Johanht efter 23. April 2016, 00:40
-
Jeg har et lille problem med min 206 1,6 s16. Når den er helt kold f.eks om morgenen, så sætter motoren lidt ud, hakker i det og mister trækkraft. Det sker ved alm jævn acceleration mellem 1800-2800 omdrejninger. Det forsvinder efter et minut eller to. Den ryger ikke og kører og starter ellers perfekt.
Det er opstået stille og roligt over de sidste par uger.
Hvad kan det skyldes?
-
Vil prøve at svare på dit spørgsmål.men det er ikke sikkert det er rigtigt. Sådan som jeg forstår det du siger. Så ved kold start om morgnen så hakker den en smule. Jeg ville prøve at fjerne luft røret for at se ind i gasspjældet og se om der er masser af Koks som holder spjældet tilbage ved start.
-
Den gamle motor i min 307, en 2.0 benzin havde et lignende problem, den startede perfekt, men når den skulle trække, døde den, problemet var kun lige efter koldstart, og indtil den havde fået nogle omdrejninger, herefter forsvandt problemet indtil næste koldstart. Så her for nylig, tabte den et hoved fra en udstødningsventil på motorvejen med 130 km/timen, og så var den motor ubrugelig, den havde ellers kun kørt 423000 km. Jeg satte en ny motor i, med indsugning, følere og udstødning fra den gamle motor, og problemet var forsvundet, det eneste tilbage der ikke er genbrugt, er ventilløfterne, så jeg tror det var dem, der ikke virkede optimalt inden olietrykket var helt oppe, du har vel ikke tilfældigvis lige skiftet olie til en dårligere kvalitet, eller lignende.
Holt
-
Holt din beskrivelse passer egentlig meget godt på hvordan min også kører. Den har dog kun kørt 190000km. Håber ikke min motor også pludselig dør.
Den fik skiftet olie i efteråret og det er først her de seneste uger den er begyndt på at sætte ud.
Tænke om det kunne være fordi benzinen køb tilbage i benzin røret så der var lidt luft i det i starten når man kørte.
Vil prøve at kigge efter koks ved gasspjældet en af dagene.
-
Der sidder sikkert en pumpe i tanken, det betyder øjeblikkelig tryk på benzinen inden bilen overhovedet er startet, så jeg mener ikke der kan være noget problem med tilbageløb af benzin.
Hvis du lytter efter kan du sikkert høre pumpen kører et sekund eller to når du sætter tænding til bilen.