Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: 306rfv efter 08. Maj 2016, 22:33
-
Kan nogen sige, hvor skruen til aftapning af gearolie sidder på på en rfv - XU10j4r motor. Mener at have fundet den - er der kun en skrue til det?
-
Der sidder en prop i bunden af differentialehuset, her skulle du gerne kunne tappe alt olie af.
Holt
-
Det ser ca sår'n her u' på en 406 - Efter 2002 er der ingen niveau prop, så man tapper alt olie og fylder den rigtige mængde på gennem udluftningen i toppen af kassen:
- Har ik' li'e mængden her, men nemt at finde
(http://billedeupload.dk/images/6lIQW.jpg)
-
Tak for svar. Det som bekymrer mig er, at der nederst, ca midt på bundkarret, alumodel, på den side, der peget mod køleren (fremad) sidder en bolt med både sekskant og den velkendte franske firkant i midten. Gad vide hvad den er til? (Den er IKKE til motorolie, den sider modsat, og den har jeg brugt mange gange). Eller sagt på en anden måde - bruger Peugeot (PSA) bolte med både sekskant og firkant til andet end afstapning?
-
Hvis det er bundkaret på motoren, så er der plads til en olietemperatur føler, det er ikke alle modeller der har den, men bundkaret kan godt have hullet til den, på nogle sidder der en føler som så ikke er tilsluttet.
-
Super. Mens jeg har kontakt med de kloge. Påfyldningsskruen sidder i venstre side af differentialet, derfor skal venstre forhjul af. Er det nødvendigt løsne noget af beklædningen på indersiden af hjulkassen for at komme til påfyldningsskruen? Hvordan gøres det lettest?
-
På min skal inderskærmen pilles af
-
Hvis det er som på min er det meget nemmere at påfylde gennem udluftningen - Plastdims for oven på gearkasse der er nem at se og afmontere. Jeg brugte en tragt med et stykke haveslange på