Peugeot Club Danmark

Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Wiruzdk efter 31. Maj 2016, 00:24

Titel: 207 GT ingen kompression
Indlæg af: Wiruzdk efter 31. Maj 2016, 00:24
For en månede siden fik jeg ødelagt min gearkasse så min bil måtte på værksted og få nye gear jul på... De kunne så ikke få startet min bil efterfølgende og jeg finder så selv ud af hvorfor da de ikke har sat stikket i styreboksen lang nok ned !!!  Så efter jeg fik den startet køre min mekaniker og jeg en tur sammen så vi er enige om gear kassen var i orden og den køre fint dog giver vi den ikke fulde gas !! Jeg køre så hjem efterfølgende og jeg syntes ikke den lyder helt sund som den plejer i motoren og den går lidt ujævnt... Da jeg kommer hjem lader jeg den stå i tomgang 15'min da jeg laver lidt anlæg i og så begynder den og lyde helt forkert i tomgang og jeg slukker med det samme bilen.. Ikke nogen metal lyd mod hinanden bare en rigtig ujævn tomgang som om den ikke fik den rigtige mængde benzin / olie og så fik jeg pludselig denne fejl i bilen depulloution system faulty.

Jeg vælger så og få den kørt til mekaniker igen og han siger så min kompression på 4 cylinder er væk og han nu vil prøve og finde ud af hvad der er sket.. Der kommer en med et lille kamera på onsdag som vil kigge i motoren.. For og se om den har taget skade.. Er der nogen som har en ide til hvad der kan være sket ?


Det er en Peugeot 207 gt
Der er lagt andre pejlstænger i hvis det har noget og sige
290hk med en anden styreboks samt anden turbo

Bilen kørte perfekt inden jeg kom med den det var kun gear kassen der skulle laves og nu er motoren i stykker... Jeg kan bare ikke forstå hvordan det kan gå så galt..

For mig og se må der være noget der samlet forkert som gør at motoren går i stykker samme dag jeg får min bil. :(
Titel: RE: 207 GT ingen kompression
Indlæg af: basilhot efter 31. Maj 2016, 13:58

Næsten 300 heste, det er jo nærmest en fordobling i forhold til standard. Den må satme være vild :-)
Titel: RE: 207 GT ingen kompression
Indlæg af: Wiruzdk efter 31. Maj 2016, 14:06
Citér
basilhot skrev:

Næsten 300 heste, det er jo nærmest en fordobling i forhold til standard. Den må satme være vild :-)


Ja den er monster sjov men lige nu er jeg godt nok trist over hvad der er sket jeg skulle blot have lavet min gear kasse og nu er min motor i stykker og jeg ved ikke om min mekaniker løber fra ansvaret.
Titel: RE: 207 GT ingen kompression
Indlæg af: Ole S efter 31. Maj 2016, 21:52
Indtil videre lyder din mekaniker jo til at hjælpe dig.

Ved godt at det ser sådan ud, MEN: Du skal lige huske på at det jo ikke sikkert at din motor-defekt har noget som helst med gearkasse skift at gøre, du kan jo ikke vide om det var opstået, selvom du havde fortsat med din gamle gearkasse i. Ordsproget med at "en ulykke sjældent kommer alene", viser sig desværre ret ofte at holde stik.
Titel: RE: 207 GT ingen kompression
Indlæg af: Wiruzdk efter 31. Maj 2016, 22:41
Citér
Ole S skrev:
Indtil videre lyder din mekaniker jo til at hjælpe dig.

Ved godt at det ser sådan ud, MEN: Du skal lige huske på at det jo ikke sikkert at din motor-defekt har noget som helst med gearkasse skift at gøre, du kan jo ikke vide om det var opstået, selvom du havde fortsat med din gamle gearkasse i. Ordsproget med at "en ulykke sjældent kommer alene", viser sig desværre ret ofte at holde stik.


nu har jeg også gjort en lang historie kort for det hele starter med han ringer til mig og siger min gear kasse er lavet men at bilen nu ikke kan starte og at det er på grund af den har stået stille i 3 uger og har mistet koden til nøglen så derfor skal den til en Peugeot værksted og kodes så jeg får den fragtet til Peugeot og de koder nøglen og bilen kan stadig ikke starte hvilket så koster mig 1500kr ud i den blå luft jeg ringer så til min mekaniker og siger den stadig ikke kan starte og jeg nu har spildt 1500kr på grund af mangel på kompetance. Jeg får så bilen fragtet tilbage til ham... Jeg bliver så rimelig træls over det da jeg i for ejen har ventet 3 uger på min bil og tager skeen i ejen hånd og køre ned til min bil efter lukketid jeg finder så selv fejlen som er fordi han ikke har sat stikket ordentlig på til motor styringen og den starter med det samme bagefter. Ringer så og fortæller ham jeg har lavet min egen bil. !
Titel: RE: 207 GT ingen kompression
Indlæg af: Wiruzdk efter 31. Maj 2016, 22:55
jeg må nok i drømme jeg er virkelig ved og miste tiltro til min mekaniker men jeg håber der kommer en løsning og ellers går jeg ud fra hans forsikring burde dækker de skader han evt har forvoldt min motor.
Titel: RE: 207 GT ingen kompression
Indlæg af: mikhan efter 01. Juni 2016, 09:03
Rent logisk, så skulle en gearkasse reparation ikke fysisk kunne "smadre" motoren. Og da slet ikke på "kun" een cylinder ???

Og for at bringe dig lidt håb, så tænker jeg ;)

Hvordan er den kompressions test foretaget ??? Rent fysisk gennem "et hul" ned til den cylinder. Eller rent "elektronisk" via en udlæsning med en tester ??

Er det det sidste, så kunne det meget vel være at der er gået koks i styreboksen/softwaren, p.g.a. den dårlige stikforbindelse. Hvilket testeren så registrerer eller "misforstår"
(Elektronisk kompressions test (med det rette værktøj) måles ved at koble een cylinder fra af gangen. Og så se forskellen) (Men kræver at motoren kan startes)

Kun et gæt ;)

Endnu mere undre det Peugeot værksted mig ??? For at kode nøgle, så har de jo en tester på. Og en simpel fejludlæsning ville KLART fortælle at noget er galt.. Også pege på et stik der ikke er på plads. (Ingen kontakt til styreboksen evt.)
Titel: RE: 207 GT ingen kompression
Indlæg af: Wiruzdk efter 01. Juni 2016, 13:56
Der har været kamera på nu og det ser ud til det er en bøjet ventil og ad det er tændrøret som har mistet porcelæn som har været skyld i det.
Titel: RE: 207 GT ingen kompression
Indlæg af: Wiruzdk efter 01. Juni 2016, 15:10
Han vil dog ikke lave motoren da han ingen erfaring har med tunede biler så må have den over til en anden.
Titel: RE: 207 GT ingen kompression
Indlæg af: Ole S efter 01. Juni 2016, 16:21
Hvis den smule porcelæn skulle være skyld i en bøjet ventil, så har du da godt nok været enormt uheldig. Har du ved selvsyn set det beskadigede tændrør? Øv øv
Titel: RE: 207 GT ingen kompression
Indlæg af: 406st efter 01. Juni 2016, 16:39
Det lyder mærkeligt!

Hvem har afmonteret/monteret tændrørene?

Porcelænet sidder på tændrørets overside, så hvordan kan det pludselig dumpe ned?

Overvej at oprette en tråd på hi-speed.dk, hvor du nøje beskriver hele forløbet - ikke for at fornærme her på forum, men derovre er de mere specialiserede og kan hjælpe dig.

Et FDM-medlemskab kan måske være en god idé for at få teknisk/juridisk assistance.

Vh
Titel: RE: 207 GT ingen kompression
Indlæg af: pug407aut efter 01. Juni 2016, 17:11
Citér
406st skrev:
Det lyder mærkeligt!

Hvem har afmonteret/monteret tændrørene?

Porcelænet sidder på tændrørets overside, så hvordan kan det pludselig dumpe ned?

Overvej at oprette en tråd på hi-speed.dk, hvor du nøje beskriver hele forløbet - ikke for at fornærme her på forum, men derovre er de mere specialiserede og kan hjælpe dig.

Et FDM-medlemskab kan måske være en god idé for at få teknisk/juridisk assistance.

Vh

Der er Porcelæn på selve elektroden
Titel: RE: 207 GT ingen kompression
Indlæg af: Wiruzdk efter 01. Juni 2016, 23:08
Jeg syntes også det lyder mærkelig men har fået bilen over til min anden mekaniker og i morgen bliver åbnet op i motoren og så får vi øjne for hvad der nøjagtig er sket
Titel: RE: 207 GT ingen kompression
Indlæg af: basilhot efter 03. Juni 2016, 12:05

Er der sket spændende nyt i sagen?
Titel: RE: 207 GT ingen kompression
Indlæg af: martin306xsi efter 11. Juni 2016, 01:59
At din gearkasse går i stykker er jo ikke så mærkeligt med næsten en effektforøgelse på 100%. Men at sige det er mekanikerens skyld at motoren mangler komp. på 1 cyl er altså lige groft nok synes jeg. Det har jo ingen forbindelse med rep af gearkasse overhovedet.
Selvfølgelig kan man diskutere om du skal ha de 1500,- kr. retur fra din mekaniker for en fejl han er skyld i.
Derimod skal du nok kigge indad hvis det er porcelæn fra tændrøret der er skyld i den bukket ventil. Det ses jo at porcelænet opgiver på tændrør og specielt på tunet motor.
Hvor tit skifter du tændrør? Hvilken kvalitet tændrør køber du? Bruger du andre tændrør end standart?