Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Pe 407 efter 02. August 2016, 19:20
-
Hej fik et problem med vandtemperaturen i dag , kørte ganske alm kørsel og pludselig drønede temperaturen op og der kom en advarsellyd , jeg skynder mig ind til siden og stopper bilen og den falder hurtigt i temperatur og starter og kan køre videre hvor den så holder sig på 90 grader ??
Nogen der har prøvet noget lignende ??
Hvordan køler den motoren når den ikke har nogen vinge som andre alm biler har ??
Gode forklaringer og løsninger er MEGET velkomne :)
-
Forresten ,man skal åbenbart have en tester når man har en Peugeot 407 , er der nogen der kender en fornuftig pris på sådan en , kender en jeg mener det er et program til en computer der kan teste dem kan det passe , han er desværre på ferie endnu i udlandet , så et godt råd er igen MEGET velkomment
Vh Pe 407
-
Pe 407 skrev:
Hej fik et problem med vandtemperaturen i dag , kørte ganske alm kørsel og pludselig drønede temperaturen op og der kom en advarsellyd , jeg skynder mig ind til siden og stopper bilen og den falder hurtigt i temperatur og starter og kan køre videre hvor den så holder sig på 90 grader ??
Nogen der har prøvet noget lignende ??
Hvordan køler den motoren når den ikke har nogen vinge som andre alm biler har ??
Gode forklaringer og løsninger er MEGET velkomne :)
Hvis din 407er ikke har en blæser på køleren, så er du den eneste :)
Løsning: Få en blæser på den ;)
-
Hej Pug
ja jeg kender ikke meget til Peugeot ,men har aldrig før haft en bil hvor man har sat vingen FORAN køleren :o
-
Pe 407 skrev:
Hej Pug
ja jeg kender ikke meget til Peugeot ,men har aldrig før haft en bil hvor man har sat vingen FORAN køleren :o
Nej men netop fordi ingen skal få fingre i klemme, så har de Franskmænd valgt den placering af blæseren. ;) ;) (Bag et "internt" frontgitter når klappen er oppe)
Her er et billede fra min Xsara.. Det er det samme på en Peugeot.. Nogen har endda 2 blæsere.
Min har p.g.a. klimaanlægget, bare flere hastigheder på samme mølle..
PS!!! Til venstre for den enlige mølle, ser du de relæ´er der styrer blæseren.
(http://i.imgur.com/YHFtxbJ.png)
-
mikhan skrev:
Pe 407 skrev:
Hej Pug
ja jeg kender ikke meget til Peugeot ,men har aldrig før haft en bil hvor man har sat vingen FORAN køleren :o
Nej men netop fordi ingen skal få fingre i klemme, så har de Franskmænd valgt den placering af blæseren. ;) ;) (Bag et "internt" frontgitter når klappen er oppe)
Her er et billede fra min Xsara.. Det er det samme på en Peugeot.. Nogen har endda 2 blæsere.
Min har p.g.a. klimaanlægget, bare flere hastigheder på samme mølle..
PS!!! Til venstre for den enlige mølle, ser du de relæ´er der styrer blæseren.
(http://i.imgur.com/YHFtxbJ.png)
På en 407er der skal kofangeren af for at komme til blæseren, og der er ingen modstande
-
pug407aut skrev:
På en 407er der skal kofangeren af for at komme til blæseren, og der er ingen modstande
Kan du huske parametrene for blæseren? Hvad hastig de drejer med ?
-
Jack M skrev:
pug407aut skrev:
På en 407er der skal kofangeren af for at komme til blæseren, og der er ingen modstande
Kan du huske parametrene for blæseren? Hvad hastig de drejer med ?
Nej, ikke andet end på gehøren
-
pug407aut skrev:
Jack M skrev:
pug407aut skrev:
På en 407er der skal kofangeren af for at komme til blæseren, og der er ingen modstande
Kan du huske parametrene for blæseren? Hvad hastig de drejer med ?
Nej, ikke andet end på gehøren
Okay, der er jo noget med at styrenheden sender nogle pwm signaler så spændingen ændre sig og dermed hastigheden på blæseren,, hvis jeg husker rigtig, mener også det er derfor at der ikke sidder nogen modstand
-
Den eneste modstand der er på blæseren, er printet (PCB) i blæseren som er det der regulere for mellem hastighed 1 og 2
Og det er motorstyringen der giver signal til det.
Og hvis det print med mere bliver defekt, så får man en fejlkode som man kun kan se med tester.
Blæseren kan også komme til at gro fast efter en lang vinter, til at fejlsøge det, der nakker man en af konens blomsterpinde eller en anden lang genstand, her bruger man pinden til at mærke om blæseren køre rundt uden modstand
-
Hej Mikhan , pug og Jack
Jack det var lærerigt med vores mailkorrespondance igår , tak for alle råd og vejledninger og Mikhan tak for forklaring og billeder og Jack og pug jeg synes det er spændende at følge med I jeres udveksling af viden omkring et af de mest ømme punkter på en bil nemlig korrekt køling af bilen
MEN altså igen Fransk ,ha hele forkofangeren af for at komme ind til en " mølle " :|
Men så ved man da det ;)
Vh Pe 407
-
Og skal man derind og dermed have kofangeren af sidder der to trælse klips i toppen af kofangeren ved siden af lygten, en i hver side, som skal drejes en kvart omgang og man kan kun komme til dem ved at fjerne inderskærmen,, den letteste måde at komme derind for hjemme mekanikeren er at folde en metal bøjle ud og lige give den yderste cm et knæk på 90 grader,, det virker
-
Hej Jack
Takket være nogle som både dig og jeg der godt kan li at spare tid og nå noget på dagen er denne slags fif fantastiske ;)
tak for rådet
Vh Pe 407