Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: CJV efter 04. December 2016, 18:47
-
Hej herinde
som tidligere Peugeot 407 ejer er jeg nu den næsten lykkelige ejer af en Peugeot 3008 1.6 THP (2010) dog volder den os nogle kvaler da den på ingen måder levere "varen" motor mæssigt.
vi har det problem at under acceleration så hugger den og vil ikke rigtig trække også selvom pedalen er i bund har vi problemer med at følge med en berlingo :(
vi har klaget over det og motoren har været skilt ad 2 gange og blevet renset, det skal lige sige vil har købt bilen brugt og den havde kørt 56kkm da vi overtog den, men det har ikke hjulpet og nu kommer de så med det svar at det er sådan den kører og det er en "egenskab" den er sådan...
vi har fået målt den på et rullefelt og det resultat der kom ud af det så godt nok ikk særligt pænt ud, ujævn moment kurve og ekstremt mager benzin tilførsel + det fulde moment først er til stede ved ca 2500 omdr hvor det normalt skulle være ved omkring 14-1500 omdr, men i følge Peugeot er normalt...
er der andre der har haft dette problem eller kender til det? og hva har i gjort ?
CJV den næsten glade ejer af en 3008...
-
Hej
Går udfra at med rensningen har de 'støvsuget' motoren for sod. Hvor mange HK viste rullefeltsmålingen kontra de HK den er opgivet til?
Melder den ingen fejlkoder?
-
jeps de har skilt den fuldstændig ad og renset den totalt, siger de, men vi har fået gjort det 2 gange og lige lidt har det hjulpet...
den er målt til 137 hk ved 4800 omdr og 235 nm ved 2500 omdr og det er efter begge gang rens
og der er ingen fejlkoder..
-
Momentet er fint og hvis det er en 150 HK maskine er 137 HK nok indenfor det rimelige, men er det en 156 HK er det lige i underkanten, så kan jeg godt forstå at du kan mærke de manglende 20 heste.
Det kunne være 'Turbo slanger' der er hoppet af, men det burde de nu have tjekket som det første.
Det er pænt træls at køre rundt med manglede motorkraft :-(
-
For mig lyder det som en fejl, som jeg har prøvet før. Den fejl var godt nok i en 406 men lyder meget ens.
Har du prøvet at tjekke din MAP sensor? Når den er ved at gå i stykker, kommer der ikke nogen fejl, før den stå helt af.
Nogle gange kommer fejlen i lave omdrejninger, det kan afhjælpes med kun at trykke meget lidt på pedalen, en til den kommer over 2500-3000 omdrejninger. Samme fejl kommer også lige før MAP sensoren stå af, ved 4500-5000 omdrejninger.
Prøv om du kan give meget lidt gas under acceleration, når den hugger, vis den holde op med at hugge, så er det MAP sensor som er defekt
-
basilhot skrev:
Momentet er fint og hvis det er en 150 HK maskine er 137 HK nok indenfor det rimelige, men er det en 156 HK er det lige i underkanten, så kan jeg godt forstå at du kan mærke de manglende 20 heste.
Det kunne være 'Turbo slanger' der er hoppet af, men det burde de nu have tjekket som det første.
Det er pænt træls at køre rundt med manglede motorkraft :-(
det er en 156hk...
men jeg tænker dog at momentet kommer meget sent for ifølge specs så skal top nm (240nm) komme allerede ved 14-1500 omdr
ja det er træls især ved overhaling og når man skal på motorvej, og især fordi den også hugger i det...
-
flimmer skrev:
For mig lyder det som en fejl, som jeg har prøvet før. Den fejl var godt nok i en 406 men lyder meget ens.
Har du prøvet at tjekke din MAP sensor? Når den er ved at gå i stykker, kommer der ikke nogen fejl, før den stå helt af.
Nogle gange kommer fejlen i lave omdrejninger, det kan afhjælpes med kun at trykke meget lidt på pedalen, en til den kommer over 2500-3000 omdrejninger. Samme fejl kommer også lige før MAP sensoren stå af, ved 4500-5000 omdrejninger.
Prøv om du kan give meget lidt gas under acceleration, når den hugger, vis den holde op med at hugge, så er det MAP sensor som er defekt
det vil jeg prøve i morgen, alt skal prøves for at finde fejlen...
-
Vil lige høre. Det med mapsensoren, gælder det osse på en 307 2,0 hdi 136 hk. Min opfører sig sådan mellem 2200 og 2300 omd og holder op når jeg rører let ved speederen. Den mister osse somme tider trækkraften, den kommer igen når jeg lige tager tændingen i 5 sekunder. Der kommer ikke nogen fejlkoder
-
Hjallerup skrev:
Vil lige høre. Det med mapsensoren, gælder det osse på en 307 2,0 hdi 136 hk. Min opfører sig sådan mellem 2200 og 2300 omd og holder op når jeg rører let ved speederen. Den mister osse somme tider trækkraften, den kommer igen når jeg lige tager tændingen i 5 sekunder. Der kommer ikke nogen fejlkoder
En parametermåling på brændstof og luft parameteren, under kørsel ved problem hastighederne og rpm, her skal reference værdierne og de aktuelle værdier være nogenlunde ens, hvis de ikke er det så vil det give dig en indikator om hvor problemet evt kan være
-
Hjallerup.
Kender desværre ikke dieselmotor, men kan da lige se hvad du ca har af sensor.
-
CJV skrev:
flimmer skrev:
For mig lyder det som en fejl, som jeg har prøvet før. Den fejl var godt nok i en 406 men lyder meget ens.
Har du prøvet at tjekke din MAP sensor? Når den er ved at gå i stykker, kommer der ikke nogen fejl, før den stå helt af.
Nogle gange kommer fejlen i lave omdrejninger, det kan afhjælpes med kun at trykke meget lidt på pedalen, en til den kommer over 2500-3000 omdrejninger. Samme fejl kommer også lige før MAP sensoren stå af, ved 4500-5000 omdrejninger.
Prøv om du kan give meget lidt gas under acceleration, når den hugger, vis den holde op med at hugge, så er det MAP sensor som er defekt
det vil jeg prøve i morgen, alt skal prøves for at finde fejlen...
jeg prøvede og se om det gør en forskel , og det er der...
så må vi se hva vi kan få ud af det :)
glemte i øvrigt at nævne at når den holder i tomgang så "hakker/hopper" motoren, uden man kan se omdrejningerne stiger eller falder, men det er tydeligt at mærke den gør det.
ikke noget jeg har oplevet på andre biler...
-
For mig lyder det til at være samme fejl, når den hugger i tomgang men det kan jo også være din tomgangsregulator.
Prøv at rygge lidt i stikket til MAP sensor, da forbindelsen kan være løs i MAP'en, som så forstyr tomgang
-
flimmer skrev:
For mig lyder det til at være samme fejl, når den hugger i tomgang men det kan jo også være din tomgangsregulator.
Prøv at rygge lidt i stikket til MAP sensor, da forbindelsen kan være løs i MAP'en, som så forstyr tomgang
er prøvet og ingen ændring :|
nu er FDM med ind over så må vi se hva der sker, er mildest talt træt af den motor...
-
Jeg melder mig også på banen. Jeg har en 5008 1,2 THP købte den fra ny sidste år og efter 23000 km skrottede motoren så den blev skiftet efter 6 uger på værksted. jeg har nu kørt 3000 km med ny motor og nu føler jeg også bilen hugger i det når jeg vil accelerere jævnt op i fart, men den viser heller ingen fejl.
-
CJV skrev:
flimmer skrev:
For mig lyder det til at være samme fejl, når den hugger i tomgang men det kan jo også være din tomgangsregulator.
Prøv at rygge lidt i stikket til MAP sensor, da forbindelsen kan være løs i MAP'en, som så forstyr tomgang
er prøvet og ingen ændring :|
nu er FDM med ind over så må vi se hva der sker, er mildest talt træt af den motor...
Noget nyt i sagen??