Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: enthybo efter 28. September 2006, 23:36
-
Hej på forumområdet.
Jeg er blevet den lykkelige ejer af en 406 TS6 fra 2002, jeg har imidlertid det problem at når jer stiller bilen fra mig med varm moter, og jeg så starter igen efter ca. 30 min. og helt op til 3-4 timer, ja så lyder den nærmest som en diesel. Når den så lige får et par hurtige opgasninger, eller efter et par minutters kørsel, ja så er den igen som en V6'er sakl lyde.
Er der nogen der har erfaring med det?
Er det som jeg har hørt:
En eller flere hydrauliske ventilløftere olien løber fra?
Simpelthen en forkert olie i motoren ? (den køre nu med Valvoline 10-40)
Og idag har jeg så hørt at det sandsynligvis er den hydrauliste knastforløfter der er problemet ?
Der må være nogen der har en forklaring så jeg kan få det lavet, bilen har iøvrigt kørt 120.000
-
Symaskinen snurrer nu som den skal, efter en lille tur hos en expert, er problemet løst. Når jeg er helt sikker efter nogle dage skal jeg nok fortælle hvad der var galt.
-
min siger oxo som en diesel når den er kold, min sælger at der var meget normalt, han har også haft 2 406`ere og har en 605 lige p.t. med 2,2 kværn, og de har alle sagt såen siger han, smid mig lige en msn messenger adresse hvis du har, evt. brug PB hvis du ik vil vise den til alle folk :)
-
får vi snart noget at vide? :(
-
Hej!
Bare et gæt:
Kunne det være det samme problem jeg havde på min 2.0'er?
Se indlægget "Løsning til fejl på tændspole modul. (406 2,0)"
Mvh. Kåre Hansen