Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Futte efter 27. Marts 2017, 23:03
-
Hej!
Er der nogen der kan svare på hvorfor der er så stor forskel på at træde koplingen ned på en 307a
Jeg har to 307er. En bencin fra 04 og en diesel fra 05
2004 er let at trampe ned koplingen på, medens 2005 er som at bøje en jernstang.
Er det noget der kan justeres eller er det normalt.
-
Min 307 136 hk diesel fra 05 er meget let at træde koblingen på ;)
-
det er jo muligt at der er en fejl i "pedalen" på den,, den trykker ud i en form for hovedcylinder som igen laver tryk i slavecylinderen som så presser armen med udrykkerlejet ind på trykpladen... så der er da chance for at nogle af de dele mellem pedal til og med slavecylinder er ved at være slidt... i bund og grund køre begge dine biler med samme koblingssystem imellem de to punkter, tænker kun det er slavecylinderen der er lidt anderledes i designet
-
Mit gæt vil være at den hårde kobling, står til en udskiftning. Fik min skiftet sidste år, synes den er MEGET let at træde ned, ift andre biler.