Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Hjallerup efter 27. Maj 2017, 09:56
-
Har nogen et hurtigt bud. Skal hjem fra Fåborg i morgen. Med cv. Stik er kontrolleret På dysen
-
#Hjallerup..
Da du er meget aktiv på dette forum, så udfyld dog din " signatur" med hvilken dyt..
Et GÆT er, at det OGSÅ her drejer sig om din: "2005 307 2.0 hdi 136 hk" ??
Men alt bliver kun et gæt.. ;) ;)
-
Rigtig gæt. 😁😁 der er bare lidt panik her
-
Tag stikket af dyserne og rens stik og dyser med kontakt rens. Jeg går ud fra at det er en RHR motor og de er lidt slemme til at svine deres stik til dyserne. Det kan selvfølgelig være noget andet, men det er da vær at prøve.
-
Jeg har renset stikket. Det ændrede fejlkoden. Til 0268 og permanent fejl. Signal for diselmængde regulator forbindelse. Så det er noget nyt. Der er samme modstand i alle 4 dyser 200 K.ohm
-
Hjallerup skrev:
Jeg har renset stikket. Det ændrede fejlkoden. Til 0268 og permanent fejl. Signal for diselmængde regulator forbindelse. Så det er noget nyt. Der er samme modstand i alle 4 dyser 200 K.ohm
Beskrivelsen af P0268 er lidt anderledes her.. ???
"P0268 Cylinder 3 Injector Circuit High"
http://citroen.jigsy.com/citroen-fault-codes
-
Falck henter campingvognen og så prøver jeg at kørrt bilen hjem .jeg har jo alle hundene med, og 5 hunde i tog :o:o:o:o holder mig fra motorvejen, så håber på at være hjemme til aften;)
-
Hjallerup skrev:
Falck henter campingvognen og så prøver jeg at kørrt bilen hjem .jeg har jo alle hundene med, og 5 hunde i tog :o:o:o:o holder mig fra motorvejen, så håber på at være hjemme til aften;)
Du ved det sikkert. At dyse 1. er nærmest svinghjulet.. Altså lidt modsat af andre mærker. Så dyse 3. sidder som nr 3 FRA svinghjulet ;)
Men god tur hjem.. ;)
-
jeps. rigtig dyse:). der er ingen forskel på om stikket er taget af, eller sidder på . dyserne har alle en modstand på 200 K ohm. Jeg er kørt hjem i nødprogram og på 3 cyl. de 300 km. Den har skiftet tilbage til fejlkode p0203. Jeg skulle gerne til tyskland næste weekend (uden CV) og til vejen om 14 dage på ferie (Med CV). Så alle gode råd modtages
-
Du skal nok måle fra stikket og op til motorstyringen,
Muligheden er også stikket oppe i motorstyringen der ikke har 100% forbindelse
-
P0203 henviser stadig til dyse forbindelse.
"P0203 Injector Circuit Malfunction - Cylinder 3"
Som Pug407aut skriver så KAN det være en ledningsfejl mellem dysestik og motorstyring..
Jeg TROR, at jeg kan finde et diagram som viser hvor på motorstyringen den forbindelse er. Og skal måles til/fra ??
Så skal bare have et reg. nr. Enten her eller på en mail ;)
Mvh Mikael ;)
-
Den har BA93709 :):)
-
Hjallerup skrev:
Den har BA93709 :):)
Vender frygteligt tilbage senere i aften ;)
-
Super
-
Hmm.. NF-data er lidt usikker på om din 307 er en T5 eller T6 ??
Bilen er reg. første gang 29-6 -06.
Men iflg. DAM nummeret 10340, så er den gået fra fabrikken allerede 1-3-05.
Sidder ODB2 stikket ved sikringerne, så er det en T5.
Sidder OBD2 stikket ved/bag askebæret, så er det en T6.
-
Det er en overgemt T5
-
Nåh pyt.. T5 og T6 er ens mellem dysestik og motorstyringen.
Den helt simple test af ledningerne er som vist.
Tag en batt. pol af.
Tag stik 1. af motorstyringen.
Tag det 2 polet stik af dyse 3.
Find først 1L2 og 1M4 på det aftaget motorstyringsstik.
Husk at stikket er spejlvendt af hvad der vises på motorstyringesstikket.
Mål Ohm mellem 1L2 og en af dysestikkene af gangen.
Mål Ohm mellem 1m4 og en af dysestikkene af gangen.
PS!!! Det er fedt at have en hjælper.
Kan du ikke læse billedet tydeligt så smid mig en mail.. Og du får en PDF kopi.
http://[img]http://i.imgur.com/LWsRX2v.png[/img]
-
Mail sendt med bedre PDF ;)
-
http://[img]http://i.imgur.com/YsWijeM.png[/img]
-
Er der nogen som kender den ohm værdi, som en ok/ny dieseldyse har/bør have mellem de 2 stikben på dysen ???
Værdien oplyses desværre ingen steder.
-
2.4 ohm sådan i runde tal
-
Mine har 200k ohm alle sammen, målt med 3 forskellige instrumenter og 2 personer:):):) . Der er tape omkring alle dyseledningerne ved ECU. Min ecu ser meget ny ud Der er under 1 ohm ved gemmengang fra stik til stik, så det er osse iorden. Men den ene dyseledning skifter farve undervejs. Og jeg har over 16 M ohm i modstand fra dysestek til minus på batt?????. PS. Jeg har ikke drukket :):):)
-
pug407aut skrev:
2.4 ohm sådan i runde tal
Hmm.. Grunden til spørgsmålet er, at en ny og ok dyse på min Xsara benzin skal ligge omkring 12 - 14 ohm. målt over de 2 dysestik..
Men der mangler reference på alle dieseldyser, jeg kan google..
Og hvis trådstarter måler 200 Kiloohm, (også på de ok dyser) så tvivler jeg stærkt på at det er korrekt.. Det lyder voldsomt i min verden ;)
-
Hjallerup skrev:
Mine har 200k ohm alle sammen, målt med 3 forskellige instrumenter og 2 personer:):):) . Der er tape omkring alle dyseledningerne ved ECU. Min ecu ser meget ny ud Der er under 1 ohm ved gemmengang fra stik til stik, så det er osse iorden. Men den ene dyseledning skifter farve undervejs. Og jeg har over 16 M ohm i modstand fra dysestek til minus på batt?????. PS. Jeg har ikke drukket :):):)
Kan stærkt anbefale, at du tager dig et par snapse. LIGE NU ;) ;)
-
Jeg er meget sikker på de 200 k ohm. Har lige taget et par billeder. Men kan ikke lægge dem op..... er der en aut. Samling mellem stik til dyse og stik til Ecu. Før var det hip som hap om det var p0203 eller p0268 der kom. Nu er det 203 uden stik på og 268 med stikket på. Kan man købe en brugt dyse og prøve med.
-
mikhan skrev:
pug407aut skrev:
2.4 ohm sådan i runde tal
Hmm.. Grunden til spørgsmålet er, at en ny og ok dyse på min Xsara benzin skal ligge omkring 12 - 14 ohm. målt over de 2 dysestik..
Men der mangler reference på alle dieseldyser, jeg kan google..
Og hvis trådstarter måler 200 Kiloohm, (også på de ok dyser) så tvivler jeg stærkt på at det er korrekt.. Det lyder voldsomt i min verden ;)
Nu har jeg lige målt mine dyser, og det er samme motor som trådstarter, og de måler ca 195 ohm
-
Jeg havde læst forkert på denne PDF, på sidste side der står der 200 ohms
http://www.amtgarageforum.nl/public/topics/603481-funtion_hdi_siemens.pdf
-
resistor=200 000 ohms
capacity=0,003 - 0,0038
200 kohm men mekanisk kan den jo være i stykker. Men der er stadig lidt underligt med farveskift på ledning og ingen stel på nogen at ledningerne:(
-
På de franske biler der skal du ikke gå ud fra farven, men du skal derimod gå ud fra tallene der er printet på kablet.
Med hensyn til stel, så kunne det jo være at den går igennem dysen på samme måde som gløderørende gør.
-
De skriver i vejledningen at der fra det ene ben i stikket og til stel skal være under 1 ohm. Det der undre mig ved farverne er at de er blå og hvide i den ene ende og grøn og grå i den anden, men det er dyse 2 som er ok
-
Jeg tror jeg prøver med en anden dyse. (hvis jeg kan finde en brugt) . Er den skruet i ( som et tændtør) eller er det bare de 2 umbraco bolte som holder den. Er der evt en i nærheden som har lyst til at skifte den, mod betaling selfølgelig.B)
-
M.h.t. at ledningerne fra motorstyringen/dyse skifter farve, så er det vist ikke normalt/originalt ??
Hvis du ser på nedenstående billede, så er der tilsyneladende INGEN samling/mellemstik. De ville være vist hvis der var..
Ledningene på samme billede fra M4 og fra L2 på motorstyringen har originalt stemplet et 4 cifret nummer.. Det fremgår af diagrammet hvilket nummer hver ledning har.
Altså fra M4 = 1223 og fra L2 = 1213
http://[img]http://i.imgur.com/YsWijeM.png[/img]
-
Så kom der en ny dyse, pakken blev leveret kl 03 i nat. :o:o Er der noget jeg bør vide eller er det bare at skifte.
-
Hjallerup skrev:
Så kom der en ny dyse, pakken blev leveret kl 03 i nat. :o:o Er der noget jeg bør vide eller er det bare at skifte.
Udover at overholde proceduren for dyseskift (EKSTREM renlighed m.m) så skal NOGEN/VISSE dyser registers i motorstyringen med PP2000/diagbox.
Og tjek, at den nye dyse ER forsynet med pakning og flammeskive.
OBS!!! Du må IKKE prøve at koble dysen til UDEN, at den er monteret. Den vil mangle en "naturlig" stel, som kan lave meget "lort"
PS!!! Den gamle dyse KAN sidde ekstremt fast. Hmm
-
Det gik nemt. Den kunne løftes lige op. I pakken med dysen var der flammeskive og plastik bøsning. Den kører bedre end nogensinde. Takker for al hjælpen