Peugeot Club Danmark
Teknik => Elektronik => Emne startet af: Skat efter 01. Juli 2017, 20:05
-
Min fartpilot driller...
Jeg har fået monteret en original fartpilot arm i min Peugeot 307 fra 06. (dvs. canbus).
Peugeot forhandleren har aktiveret den i ECU - de kunne ikke få den til at virke - men fortalte at den muligvis kom til at virke efter 24timer. (Jeg klager ikke, da de gjorde det U/B).
Jeg kan se at den får signal fra armen, da den skifter funktion i instrumentbrættet, fra både limiter og til Cruise Control.
I cruise control står den bare til "OFF" og hastigheden til "---".
(Og det er i 5gear og ved 110 på motorvej).
Jeg har leget lidt med bremsekontakten - ingen synlige defekter, og jeg kan måle gennemgang på stikben 2 og 3, når den er aktiveret. (For sjov, prøvede jeg at tape den så den hele tiden var lukket, men det gav bare ABS/ESP fejl i stedet) :P
Jeg havde koblingskontakten ude - uden at måle på den; så sad den en smule løs. - Men af hvad jeg kunne se/høre, så blev den først aktiveret når jeg brugte koblingen...
Nogle gode bud på, hvad jeg kan kigge på nu?
-
I 95% af tilfældene er det koblingskontakten, det er ærgerligt du ikke målte på den nu den var ude. Normalt plejer jeg at give kontakten en ordentlig pust kontaktspray lige i sporet på palen der går ned på pedalen. Hvis man rammer helt rigtig, kan man få sprayen til at stå ovenud af kontakten ved ledningerne.
Alt dette forudsætter naturligvis at fartpiloten er kodet korrekt i både BSI boksen og i motorstyringen.
Holt
-
Desværre havde jeg ikke rigtig nogen idé om hvad jeg skal måle.
Er det gennemgang når den er trykket i bund, eller mangel på samme?
-
Når pedalen er sluppet må der højst være 3 ohm modstand (fuld gennemgang)
Holt
-
Holt skrev:
Når pedalen er sluppet må der højst være 3 ohm modstand (fuld gennemgang)
Holt
Tusind tak! - Jeg fik pillet den ud igen, og det jeg kan måle er 0,06 ohm modstand når jeg trykker palen i bund; og jeg kan ikke måle noget når den ikke er trykket ned. (heller ikke kontinuitet). Er det et tegn på den er defekt, eller at den er kodet forkert i BSI?
-
Det er sådan kontakten skal virke, palen er trykket ind når pedalen er upåvirket, for en sikkerheds skyld bør du måle kontakten på bilen, palen bliver nok ikke trykket så langt ind af pedalen som du gør med fingeren.
Holt