Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Bankbh efter 04. Juli 2017, 18:32
-
Hej folkens
Har brug for nogle kloge hoveder, derfor skriver jeg her.
Har en Peugeot 307sw 2.0 benzin fra 2004 som har kørt lige knap 240000 km.
For 1 måned siden begyndte den at melde anti pollution fault og begyndte at hakke.
Kørte på værksted med den og fik lavet en test der meldte tændspole, knastaksel sensor samt tændrør på cylinder 3 ikke virkede.
Skiftede derefter selv alle tændrør samt tændspole og sensor uden nogen form for bedring.
Efter en kort køretur begyndte den at melde catalytic failure samt esp/asr error u0dover anti position fault.
Fik derefter foretage endnu en test der nu viste at indsprøjtningsdyse 3 ikke virkede.
Fik anbefalet at hælde motorrens i olien og derefter tømme olien af og hælde ny i samt hælde addectiv i benzinen.
Dette blev gjort og desværre igen uden held.
Pillede batteriet fra da mekanikeren fortalte Dette kunne slette fejlkoder, for at se om fejlen var løst.
Fejlen forsvandt ikke af at batteriet blev taget fra så valgte at køre en kørt tur hvilket resulterede i at fejlen forsvandt og sikke en glæde.
Siden da har bilen i tide og utide meldt antipollution fejl, catalytic faliure samt esp/asr error og motoren hakker når fejlene dukker op, men når den ikke melder fejl så køre bilen som en drøm.
Har oplevet problemer med den hele dagen i dag og kørte mod værkstedet til endnu en test. Fejlen forsvandt inden jeg nåede værkstedet men fik samme fejlkoder som sidste gang, nemlig p1339 samt p0203.
Da både dyse samt sensor er skiftet så er jeg i vildrede og håber at nogle herinde måske har en idé til hvad der kan være galt..
-
stel / strømproblem... de franske kæledægger er meger følsomme over for felj på begge dele...
:)
-
Begge fejlkoder henviser til fejl på cyl. 3 (p0203 og p1339)
Men da dysen på cyl. 3 ER skiftet, så er det spørgsmålet om den korrekte dyse er skiftet ??
PSA biler har omvendt nummerering af rækkefølgen (Ifht andre mærker)
Altså er dyse/cyl. 1 NÆRMEST svinghjul/koblingen. Hvor andre mærker har dyse/cyl. 1 nærmest tandremmen.
Kender man ikke dette, så bliver cyl. 3 pludselig til cyl. 2 (og omvendt )
HVIS den korrekte dyse 3 er ny, og isat rigtige sted, så skal stik og ledninger mellem motorstyringen og dyse 3 udmåles. Især når fejlen tilsyneladende optræder som en "periodefejl", lugter det af stik/ledninger ?
Catalytic failure samt anti position fault har klart sammenhæng. Men esp/asr error har jeg oplevet bliver udløst p.g.a. ovennævnte.
(Det er ikke logisk at det sker, men KAN forekomme)
-
mikhan skrev:
Begge fejlkoder henviser til fejl på cyl. 3 (p0203 og p1339)
Men da dysen på cyl. 3 ER skiftet, så er det spørgsmålet om den korrekte dyse er skiftet ??
PSA biler har omvendt nummerering af rækkefølgen (Ifht andre mærker)
Altså er dyse/cyl. 1 NÆRMEST svinghjul/koblingen. Hvor andre mærker har dyse/cyl. 1 nærmest tandremmen.
Kender man ikke dette, så bliver cyl. 3 pludselig til cyl. 2 (og omvendt )
HVIS den korrekte dyse 3 er ny, og isat rigtige sted, så skal stik og ledninger mellem motorstyringen og dyse 3 udmåles. Især når fejlen tilsyneladende optræder som en "periodefejl", lugter det af stik/ledninger ?
Catalytic failure samt anti position fault har klart sammenhæng. Men esp/asr error har jeg oplevet bliver udløst p.g.a. ovennævnte.
(Det er ikke logisk at det sker, men KAN forekomme)
Så det vil sige at de i franske biler tæller fra højre til venstre?? Jeg har nemlig talt fra venstre til højre.. :)
Har også tænkt at det var ledninger der måske er fejl på netop fordi den er periodisk.
I går kunne bilen næsten ikke køre og meldte både pollution fault og catalytic error, men i dag køre den perfekt..
-
Kommer an på hvad du ser som højre og venstre. Altså hvorfra ;) ;)
Den cylinder som er nærmest rib/generatorremmen er cyl. 4. Den næste er cyl 3.. Altså nr 2 cyl talt fra remmen af ;)
-
mikhan skrev:
Kommer an på hvad du ser som højre og venstre. Altså hvorfra ;) ;)
Den cylinder som er nærmest rib/generatorremmen er cyl. 4. Den næste er cyl 3.. Altså nr 2 cyl talt fra remmen af ;)
Har stået foran motorrummet og talt fra venstre til højre, altså fra generatorremmen og så mod højre. :)
Så hvis det er modsatte vej jeg skal tælle så kan jeg bedre forstå fejlen ikke er løst... Hahahaha
-
Du er ikke den første ;)
-
Bankbh:
Jeg havde lignende problem med min 407 med 2.0 Benzin motor: fik skiftet rigtig mange ting (tændspole, sensorer, lambda sensor etc etc etc) inden jeg gav op på den mekaniker jeg havde den hos og kørte til Peugeot forhandler. De sagde med det samme det var de "hydrauliske løftere" som det så også viste sig at være.
Ifølge Peugeot, meget almindeligt problem med den EW10J4 motor.
Held og lykke!
Mvh,
Paul