Peugeot Club Danmark
Teknik => Motor og Transmission => Emne startet af: Henrik Diekmann efter 06. Juli 2017, 21:52
-
Hej min svoger har en partner /citroen
Den fik en ny koblings kabel da den gamle sprang . og den nye blev købt og der blev købt et ny skammel hvor koblings kablet skal låses fast i inde ved pedalen . nå alt virker fint ind til en skifte arm gik i stykker i kuglen holderen . og så sprang koblings kablet trode vi men den var bar hobbet ud af den skammel ved pedalen .nå nyt skifte led kabel sat på .og det virker lidt underligt da koblings punget er flytte helt i toppen .og få meter efter går koblings kablet .trode vi men den er hoppet ud af den monterings skammel Hmmm ?. Er det fordi kablet er selv strammene at det så har strammet sig så meget sammen at det bare har flået kablet ud af den sokkel ved pedalen ....? kan man løsne det kabel igen eller skal der nyt til igen og en ny skammel til koblings pedalen ......? Håber i kan forstå problemet ;)
-
Henrik Diekmann skrev:
Hej min svoger har en partner /citroen
Den fik en ny koblings kabel da den gamle sprang . og den nye blev købt og der blev købt et ny skammel hvor koblings kablet skal låses fast i inde ved pedalen . nå alt virker fint ind til en skifte arm gik i stykker i kuglen holderen . og så sprang koblings kablet trode vi men den var bar hobbet ud af den skammel ved pedalen .nå nyt skifte led kabel sat på .og det virker lidt underligt da koblings punget er flytte helt i toppen .og få meter efter går koblings kablet .trode vi men den er hoppet ud af den monterings skammel Hmmm ?. Er det fordi kablet er selv strammene at det så har strammet sig så meget sammen at det bare har flået kablet ud af den sokkel ved pedalen ....? kan man løsne det kabel igen eller skal der nyt til igen og en ny skammel til koblings pedalen ......? Håber i kan forstå problemet ;)
Er I 100 % sikre på at kablet ligger korrekt i "bøjlerne" over gearkassen ?? Og har korrekt længde ???
Det SKAL ligge 100% korrekt. Eller bliver kablet "bøjet" for meget undervejs mellem pedal og koblingshus.
Med det resultat at inderkablet går for stramt. Og når pedalen slippes/går retur så hopper det af inde i bilen.
Tip. Tag venstre forhjul af når et kabel skal skiftes. Så kan man via inderskærmen tydeligt se hvad man laver.
PS!!! Der er meget forskel på kvaliteten af koblingskabler.
Jeg køber KUN det originale fra Peugeot. (af bitter erfaring på min Partner 1.6 HDI)
Det originale kabel er ikke "forspændt". Og kan af/påmonteres igen. Flere uoriginale er forspændt, og når de er udløst, så er det ofte slut.
Men se din anden tråd vedr gearkasse/ og reg. nr/stelnummer ;)
-
1000 Tak reg.nr AN14441
Stelnummer: VF7GJRHYK93270387
-
Henrik Diekmann skrev:
1000 Tak reg.nr AN14441
Stelnummer: VF7GJRHYK93270387
Gearkasse iflg opslag:
"Gearkasse Transmission
TRANSMISSION MEK. GEAR 5
GEARKASSE (TEKNISKE DATA) MEK. GEAR BE4 L
UDVEKSLINGSFORHOLD CP 19 X 72
SPEEDOMETERDREVSUDVEKSLING CT 19 X NO
HJULTYPE HJUL STÅL 15 TOMMER
DIFFERENTIALE (HUS) DIFFERENTIALE 77
DÆK (STØRRELSE, TYPE) IKKE FORSTÆRKET DÆK 185/65 R15 88H
HJUL (TYPE) MONTAGE HJUL STÅL
GEARKASSE TYPE MEK. GEAR BE4R"
Koblingskabel m.m. ( Altså OEM nummer: 2150 CX )
PS!!! Originalt kabel "2150 CX" har både Peugeot og Citroen. forhandlerne.
(http://i.imgur.com/ffZDEaD.png)
-
Hej så den gal igen igen :(:(
nyt kabel monteret bang smutter det igennem foden ved pedalen igen :(
er der nogen der har styr på at skifte det koblings kabel på den rigtig måde så det holder .. til en fornuftig pris :( for det kan vi åbenbart ikke . bilen står i mastrup i Haderslev .. jeg ved virklig ikke hvad fanden der går galt ...grr :|
-
Hej glemte at komme med tilbage melding på problemet med koblings kablet ..jeg kan kun sige en tin køb kun originalt så slipper man for en masser spildt arbejde samt spar en masse penge . original fod og kabel blev monteret bum så virked det fint ;) tak for hjælpen ;)