Peugeot Club Danmark
Teknik => Elektronik => Emne startet af: mikhan efter 15. Oktober 2017, 20:56
-
Har idag haft min diagbox på en Peugeot 307 1,6 hdi 90 hk fra juli 2007.
Bilen døde uden varsel på motorvejen. Kan ikke startes igen.
( Starteren snøre fint/tandremmen hel )
En fejlsøgning gav 2 væsenlige fejl. ( Plus lidt af de sædvanlige )
Testeren har fint "fat" i alt under diagnose/fejlsøgning. Også de 2 nedennævnte er der kontakt til.
1. Fejl på BSI (sikringsboksen inde i bilen)
Årsag:
" Ingen forbindelse til CAN nettet fra BSM (Relæ og sikringsboks i motorrum)
Ingen fornuftig fejlkode ??
2. Fejl på BSM (sikringsboksen i motorrummet)
Årsag:
" Ingen forbindelse til CAN nettet fra BSM (Relæ og sikringsboks i motorrum)
Ingen fornuftig fejlkode ??
Altså henviser fejl på BSI og BSM til det samme.
BSM boksen havde vi ude.. Intet underligt at se.. Alle sikringer (også de store skjulte multi sikringer) er ok. Alle stik så sprit nye ud.
Jeg kan på et diagram se, at der fra BSM til BSI går 2 CANBUS ledninger.
Så nu er gættet om det er BSM eller BSI boksen som fejler. ???
Nogen bud ??? ;)
-
Hvad med en parameter måling på brændstof trykket, ved kørsel på starteren hvad laver den af tryk der
-
pug407aut skrev:
Hvad med en parameter måling på brændstof trykket, ved kørsel på starteren hvad laver den af tryk der
Det målte jeg ikke.. Og havde næppe gjort nogen forskel så længe, at CAN forbindelsen er "delvis" død et sted ???
Vi skifter BSM boksen.. Den er ikke ret dyr ;)
-
UPDATE.
Nu blev BSM boksen udskiftet med en ny boks.
Så nu er der ingen fejl på hverken BSM og BSI ;)
Men bilen starter stadig ikke.
Efterfølgende er der så kun 2 fejl tilbage.
Fejl på gløderør. Fejlkode P1351
Samt:
Hall/Krumtap/Omdrejnings sensor død eller defekt. Fejlkode P0335
Satser på at en ny omdrejnings sensor løser problemet.
Parametermålinger over brændstofsystemet viser klart, at sensoren ikke er synkroniseret.
Samt at brændstoftrykket er meget lavt.
Hvilket skulle skyldes at omdrejnings sensoren "snyder" bl.a. motorstyringen/andet ??
Håber det bedste ;)
(https://i.imgur.com/GRwBVqJ.png)
(https://i.imgur.com/asLsfw7.png)
-
30 bar med starteren er for lidt, prøv at tage returløbene af for at kontrollere om der er en der står åben
-
Update ;)
Så køre dytten igen. Ny BSM boks forleden dag. Og idag ny Hall/ krumtapføler.
Ingen defekte ledninger/stik.. Kun føleren ;)
#pug407aut. Brændstoftrykket kom af sig selv efter skift af føleren ;)