Peugeot Club Danmark
Teknik => Elektronik => Emne startet af: jimmin efter 12. December 2017, 12:41
-
Hej
Håber der sidder en herinde med de vise ord...
Min brors 206 S16 fra 2004 vil ikke starte, den får ikke strøm til benzinpumpen men kan godt hostes i gang på dieselstart, så umiddelbart er der tænding på bilen.
Den snurrer lystigt i starteren og startspærren skulle også være i orden, den laver bippelyden med åben dør.
Jeg har fulgt ledningen til benzinpumpen gennem bilen og det ser ud til at den ender i BSM-boksen ved siden af batteriet, og der kommer heller ikke plus på ledningen i stikket på noget tidspunkt.
Jeg har haft strøm på benzinpumpen udenom det hele men bilen vil stadig ikke starte selv om der er benzintryk i motorrummet.
Er der nogen der kan fortælle hvad der forsyner pumpen og hvorfra eller evt. kan fremskaffe et ledningsdiagram?
Mvh
Jimmi
-
Har i lavet en udlæsning på den ?
-
Nej, jeg har desværre ikke adgang til en ordentlig tester.
Men hvis der sidder en med en ordentlig tester i nærheden af 7870 Roslev, så er jeg klar til et besøg... ;)
-
Inertikontakt er ikke blevet udløst?
-
Der er tilsyneladende ikke en inertikontakt på de "nyere" modeller, jeg kan ihvertfald ikke finde en nogen steder.
-
Har du motornummeret på den?
-
Hvor finder jeg motornummeret? Det er en 1,6 16V.
Har i øvrigt udlæst disse fejlkoder i dag.
P0264 Cylinder 2 injector circuit low
P0270 Cylinder 4 injector circuit low
P0261 Cylinder 1 injector circuit low
P0444 Evaporative emission sysytem purge control valve...
P0267 Cylinder 3 injector circuit low
P0141 O2 sensor varmer kredsløb (Bank 1 Sensor2
P0135 O2 sensor heater circuit (Bank 1 Sensor 1)
P0135 O2 sensor heater circuit (Bank 1 Sensor 1)
U1700 No match in database.
-
en del af stelnummeret
-
jimmin skrev:
Nej, jeg har desværre ikke adgang til en ordentlig tester.
Men hvis der sidder en med en ordentlig tester i nærheden af 7870 Roslev, så er jeg klar til et besøg... ;)
Det vrimler ikke ligefrem med villige med en korrekt tester i dit område.
Iflg. min (database) så er nærmeste Aalborg eller Randers.
Gør dig selv en tjeneste ;) Smid et reg, nr eller sidste 8 cifre i dit stelnummer ;)
Ofte sidder der et indbygget relæ i BSI boksen.. Er det dødt, så får du samtlige aflæste fejlkoder.
Og direkte strøm til pumpen (baglæns), hjælper INTET.
-
Nej der er lidt langt mellem tilbudene må man sige...;)
Reg. nr er VZ49938 og de sidste 8 cifre er 43837642.
BSI og BSM er det den samme boks eller...?
Var lige på Peugeot og spørge på en pris på BSMboksen i dag og der kunne jeg høre lagermanden også rodede lidt rundt i hvad boksen hedder...
Ville rigtig gerne smide et billede op af min boks, men det er jo åbenbart ikke lige til herinde...:|
-
206 SEDAN 3-DØRS 1.6 i 16v 110 (TU5JP4 - NFU) Manuel gearkasse 5
Ved du hvilken ECU der sidder på den?
Enten
ME 7.4.4 (MT)
ME 7.4.4 (AT)
ME 7.4.5 (MT)
ME 7.4.5 (AT)
-
ME 7.4.4 (MT) https://imgur.com/a/v850N
ME 7.4.4 (AT) https://imgur.com/a/6A0Bi
ME7.4.5 (MT) https://imgur.com/a/vj7QD
ME7.4.5 (AT) https://imgur.com/a/B2B8v
så fik du alle 4
-
Motorstyringen er den første af dem - ME 7.4.4 (MT)
Takker, jeg prøver om jeg kan hitte ud af noget.
-
Ikke se hvad forskellen er, men så lidt, håber det hjælper dig :)
-
Forskellen på BSI og BSM ;)
(https://i.imgur.com/5dEgczs.png)
(https://i.imgur.com/DcO7OSk.png)
-
Super :)
Det var som jeg troede men man bliver lidt i tvivl når selv fagfolk begynder at rode rundt i det.;)
Så mangler jeg bare at få kædet navnene sammen med de diagrammer som Speedi har fundet til mig.
Hvis man kigger på den her: https://imgur.com/a/v850N, og ser på den nederste "tegning", så er jeg lidt i tvivl om hvad A11-II / Multifunction control module 2 er for en fætter?
Jeg går ud fra det er BSM-boksen men er ikke sikker, når man googler kommer der lidt af hvert frem.
Hvis man kigger på A11-II i tegningen er der to relæer samt F15 og F2 i venstre side for oven, og de forsyner tilsyneladende alt det som jeg får fejlkoder på eller mangler spænding til...
M12 - benzinpumpe, B72-I + B72-II - Heated oxygen sensor, Y3 - 4xinjectors samt
Y104 Canister purge valve.
Er jeg på rette spor eller skal jeg holde mig til mit elektrikerfag...?:D
-
Det kan du finde ud af ved at følge stiknes farve
-
Lige en lille update.
Bilen kører igen, det var BSM-boksen det var galt med.
Takker for hjælpen og de forslag der kom...:):)
Mvh
Jimmi
-
har du fået tjekket ledningerne til lamdbda sonderne? (opvarmningen af sonden ) , grunden til at bsm´en er futtet af. har oplevet det flere gange på C5
-
Hmm, nej dem har jeg ikke kigget på. Hvad sker der med dem, kortslutning eller...?
Bilen kører dog endnu uden problemer.
-
ja kortslutning.. men nok ikke så kendt fejl på 206