Peugeot Club Danmark
Teknik => Elektronik => Emne startet af: Kenni sw 206 1 4 efter 26. December 2024, 14:21
-
Hej jeg ville høre om der nogen der kan hjælpe mig med min bagrude visker på.min peugeot 206 sw da den ikk vil virke motor virke den har jeg teste og der gå også strøm der til ca 30 volt og har tjekket ledning og lavet to der var knækket så hva gør man nu håber der er nogen der kan hjælpe
-
Har du tjekket stelforbindelse til bagklappen?
-
Ja synse jeg har været det hele igennem hvis detcer den rigtige stel forbindelse jeg har tjekket
-
Hej.
Hvis du får 30 volt er der da noget helt galt med ledningsnettet..
mvh
-
Ja syns jo også det så lidt vildt ud der er 3 ledning der sidde fast til selve ruden er det der er stel forbindelse er
-
Det tænker jeg ikke. Stelforbindelsen går gennem gummirørs- forbindelsen, sammen med de øvrige ledninger. Hvor har du målt de omtalte 30 volt?
-
Det har jeg fra pausen på stikke til viskemotor
-
Tjek lige en ekstra gang. Du kan ikke måle 30 volt, når batteriet er på 12V.
-
Den stå og klik i BSI nå jeg drejer kontakten
-
Tjek lige en ekstra gang. Du kan ikke måle 30 volt, når batteriet er på 12V.
Man kan da sagtens få fx. 30 volt målt på et 12 volt anlæg.
Jeg har en 240 volt omformer som forsynes med 12 volt. ;) Tænk også på hvad en tændspole kan lave af volt ;)
Jeg tænker, at spolen i viskermotoren KAN været årsagen til de 30 volt målt ??
-
Du har helt ret i, at man kan transformere spændingen til en anden, men det kommer ikke til at gå op med 30 volt ud fra beregning af omsætningsforholdet i en transformator, så det kan ikke umiddelbart være årsagen - eller hvad tænker du? Hvordan mener du, at 'transformatoren" i dette konkrete tilfælde skal være udformet, hvis du vil omdanne 12V til 30V?
Hvis der er tre ledninger tænker jeg i retning af plus, minus samt styrestrøm. Et ledningsdiagram burde hurtigt kunne afklare det. Kan der være gået en sikring?
Har du prøvet at sætte en prøvelampe på og teste forbindelserne?