Peugeot Club Danmark
Arkiv => Peugeot snak (arkiv) => Emne startet af: jappe efter 28. November 2007, 19:56
-
er der virkelig heller ikke nogen der kan hjælpe mig med problemerne med min nykøbte j5 bus
se mit indlæg ang. dette.
jappe.
-
Jeg vil da gerne svare. Jeg har bare ikke noget fornuftigt svar, for jeg er ikke ekspert i motorer.
Men det lyder som om noget i motoren ikke er tæt, for når du skruer låget på ekspansionsbeholderen skaber du tryk i kølesystemet. Det tryk er åbenbart for meget for eksempelvis en dårlig stempelring eller lignende.
Hvor har du købt J5´eren? privat eller hos en forhandler og hvornår?
Jappe, du må ikke forvente at der sidder et helt ekspertpanel og venter på at du stiller et spørgsmål de kan svare på. ;)
Vi er alle almindelige mennesker med Peugeot´er som bil/hobby.
Din J5´er er heller ikke særlig udbredt længere... Selv da den var ny, blev der jo heller ikke solgt lige så mange som personbilerne.
Jeg flytter dit indlæg fra køb og salg til snak forummet.
-
Jeg tror også at der er noget der ikke er tæt. Kan man ikke få noget køle-tætne-væske vidundermiddel? Syntes engang jeg hørte om noget væske som kunne lappe små huller i kølesystemet, der er da værd at prøve.
-
Prøv evt. at spørge herinde: http://www.hi-speed.dk
Der er lidt flere brugere, men det er jo selvfølgeligt ikke sikkert der er nogen derinde der kan svare på dit spørgsmål.
Som Thomas siger, så er det jo ikke den mest udbredte "bil", men det kan være der er nogle der har, eller har hft, sådan en.
-
er der nogen der kan anbefale en som kan ordne toppakningen på min gamle 2,5 diesel bus til rimelige penge det skal være på fyn, da jeg pgra. mit helbred ikke kan gøre det selv,
håber nogen kan hjælpe mig.
jappe.:(
-
Kunne et peugeot værksted ikke friste? Ved godt det måske er lidt dyere men så bliver det gjort ordenligt og der er garanti på deres arbejde.
-
Jeg kan så absolut ikke anbefale de der vidundermidler, der kan tætne kølersystemer og deslige. Ved godt det kan være en billig løsning, men tænk lige over, at nogle af vandkanalerne ikke er større, end et knappenålshoved!! Summasumarum; hvis det kan tætne for en utæthed, kan det også "tætne" et hul der IKKE skal tætnes. Mht. værksted, så kan et mindre uafhængigt værksted, eller en cylinder service lave arbejdet mindst lige så godt, som et noget dyrere mærkeværksted B)